Ministrul fondurilor europene, Aura Răducu, îşi propune ca, până la sfârşitul anului, România să absoarbă 70% din sumele provenite de la Bruxelles.
România îşi propune să crească la 70% gradul de absorbţie al fondurilor europene până la sfârşitul anului - a declarat ministrul fondurilor europene, Aura Răducu. Oficialul a precizat că pentru proiectele finanţate de la Bruxelles care nu vor putea fi încheiate până la 31 decembrie se caută o soluţie de cofinanţare, care să implice şi autorităţile locale. Aura Răducu a afirmat că se fac eforturi să fie decontate sumele aferente unui număr de 5.500 de proiecte aflate acum în derulare. Aura Răducu: "Încercăm să găsim o soluţie ca partea care a fost finalizată până la 31 decembrie să poată intra pe fonduri europene, în special la proiecte gestionate de autorităţile locale. Restul fondurilor necesare finalizării proiectelor să fie acoperite de către autorităţile locale".
Oficialul a atras, însă, atenţia că aceste cheltuieli vor putea fi decontate doar dacă proiectele se află într-o fază de finalizare de peste 50%, şi la a căror derulare s-au respectat toate procedurile şi regulile de achiziţie publică. Aura Răducu a explicat că există aproape 80 de proiecte care nu vor putea fi încheiate până la 31 decembrie: Aura Răducu: "Pentru a salva anumite proiecte avem aşa-numite proiecte fazate, 77 de proiecte care nu se pot finaliza, şi mai ales cele referitoare la intrastructura mare de apă, de transport, să se încerce fazarea lor, finanţarea pe programul existent a unei părţi din aceste proiecte, urmând ca faza a doua a proiectelor să se finanţeze în programul următor".
La rândul său, ministrul de Finanţe, Anca Dragu, a avertizat că depăşirea termenelor pentru achiziţiile publice poate duce la suspendarea plăţilor pe toate programele cu finanţare europeană. De aceea, printre priorităţile guvernului de la Bucureşti se află reformarea sistemului de achiziţii publice.
La ministerul Transporturilor, premierul Dacian Cioloş i-a cerut ministrului Dan Costescu o analiză privind funcţionarea Companiei de Drumuri şi Autostrăzi şi a altor companii din subordinea ministerului. În privinţa investiţiilor în infrastructură, Cioloş a precizat că vor fi continuate lucrările prevăzute în MasterPlanul de transport discutat cu Comisia Europeană. Dacian Cioloş: "Nu degeaba s-a lucrat foarte mult pe MasterPlan în această ultimă perioadă, care urmează să fie formalizat acum şi adoptat. Ne fixăm şi nişte obiective foarte precise, pe care să le urmărim în decursul acestui an, cum este, de exemplu, demararea sau continuarea procedurilor pentru autostada Piteşti - Sibiu. La fel, pe Comarnic - Buşteni, pe legătura dintre Transilvania şi Moldova, pe nişte drumuri expres şi pe o parte de autostradă, iarăşi, pe care putem să progresăm cu studii de fezabilitate, cu proiectul tehnic, pe centura Bucureştiului şi conectarea cu autostrada spre Ploieşti".
Premierul a promis că aceste proiecte vor fi urmărite cu atenţie, aflându-se printre priorităţile guvernului de la Bucureşti.
Useful Links
Copyright © . All rights reserved