Proiectul de OUG pentru transportul alternativ a fost pus în dezbatere publică până pe 3 iunie.
Proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing în România a fost pus în dezbatere publică. După mai multe zile de discuţii, reprezentanţii companiilor de transport alternativ au anunţat că au ajuns, joi, la un acord cu reprezentanţii Guvernului în ceea ce priveşte proiectul de Ordonanţă de urgenţă dedicat aplicaţiilor de profil din România. Noile reglementări vor asigura condiţii egale de autorizare între aplicaţiile de transport alternativ şi companiile de taxi.
Potrivit textului, deţinătorii aplicaţiilor vor fi obligaţi să obţină autorizaţie de la Ministerul Comunicaţiilor, iar şoferii parteneri vor respecta cerinţele tehnice şi juridice similare cu cele ale taximetriştilor. Autorizaţia devine valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei către ministerul de resort. Totodată, operatorul va trebui să obţină şi o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: să aibă maxim 5 locuri; să aibă inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; să deţină copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.
De asemenea, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitală vor avea afişate pe parbriz, un ecuson, numărul de înmatriculare al autoturismului şi denumirea platformei. Documentul mai precizează că şoferii care nu vor avea autorizaţie vor fi sancţionaţi cu amendă. În România, sute de mii de oameni au semnat o petiţie pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing. Potrivit acestora, efectele lipsei de reglementare s-au regăsit în faptul că mii de şoferi nu mai au venituri, iar 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o maşină, fie trebuie să plătească costuri şi de trei ori mai mari. Acest proiect de ordonanţă de urgenţă a apărut după ce companiile de transport alternativ au cerut reglementarea serviciilor lor pentru a putea funcţiona în continuare. De partea lor, companiile de taximetrie din România, criticate constant pentru slaba calitate a serviciilor, acuză firmele de ridesharing că funcţionează ilegal.
Useful Links
Copyright © . All rights reserved