Clicul pentru plata online a biletului de avion aduce un cost suplimentar care poate ridica preţul total al călătoriei cu marje cuprinse între 20% şi 57%.
Clicul pentru plata online a biletului de avion aduce un cost suplimentar care poate ridica preţul total al călătoriei cu marje cuprinse între 20% şi 57%. Deşi companiile aeriene low-cost promovează tarife foarte mici pentru biletele de avion, când se ajunge la rezervarea efectivă a unui astfel de bilet promovat, preţul este cu totul altul, dat fiind că se adaugă diferite taxe suplimentare, de care nu se spune nimic în cadrul campaniilor promoţionale. Eurodeputatii au discutat recent la Strasbourg despre astfel de situatii in cadrul audierii publice "Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor companiilor aeriene" din Comisia pentru Transporturi și Turism a Parlamentului European.
Introducerea suprataxării de către companiile aeriene reprezintă o amenințare serioasă la adresa pieței unice europene a aviației și încalcă dreptul consumatorului de a compara, într-un mod neutru și transparent, ofertele diferitelor companii aeriene. Practic, consumatorul plătește - fără să fie informat corespunzător - o taxă suplimentară pentru serviciile pe care le achiziționează.Acesta este punctul de vedere al europarlamentarului Claudia Tapardel exprimat în cadrul audierii publice "Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor companiilor aeriene" din Comisia pentru Transporturi și Turism a Parlamentului European.
Claudia Tapardel este de parere ca, această practică neloială subminează drepturile consumatorilor și poate genera un precedent negativ, deoarece există pericolul de a fi preluat și de alte sectoare: "Am fost una dintre deputatele din Parlamentul European care a ssizat de la inceput existenta acestei probleme privind suprataxarea de catre companiile aeriene. Eu cred ca aceasta preactica submineaza drepturile consumatorilor de a se informa corect si transparent cu privire la costurile unei calatorii. De asemenea, eu consider ca este si o amentiare la adresa competitivitatii pietei unice de aviatie si de asemenea, ca genereaza o crestere a preturilor care afecteaza in mod direct consumatorul. Este evident ne aflam intr-o piata digitala, ne aflam intr-o era digitala in care consumatorul are dreptul de a se informa si de a compara diferite oferte de pret in sistemul online ,Intrebarea mea este: Cati dintre acesti consumatori stiu ca pe baza acestei informari sau atunci cand achizitioneaza un bilet platesc suprataxe pentru serviciile de transpot sau de turism achizitionate? Eu cred ca nu este firesc si raspunsul este ca multi dintre acesti consumatori nu detin aceasta informative, de aceea cred ca este o practica neloiala , cred ca incalca si codul de conduita. Am inteles pozitia Comisiei care ne spune foarte clar ca va revizui acest cod de conduit dar pana la momentul revizuirii acestui cod de conduit noi avem noi avem de rezolvat niste problem care exista.Noi nu le putem spune consumatorilor ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat va exista un nou cod de conduita care va solutiona o problema. Am trei intrebari pentru Comisie si prima ar fi : Ce masuri ia Comisia , dar concret , pentru a asigura ca regulile existente sunt respectate? Noi avem o legislatie care trebuie sa fie respectata. Lipsa de reactive a Comisiei poate sa fie interpretata ca o sustinere a acestei a acestei practici, ca o sustinere a unor practice lipsite de transparenta si corectitudine care sunt in defavoarea consumatorilor? Ganditi-va ca aceasta practica poate crea un precedent in orice sector de activitate nu numai in sectorul aviatiei, in orice sector de prestari servicii care pot fi intermediate online. Ultima intrebare: Ce masuri concrete ia Comisia pentru a se asigura ca pasagerii pot utiliza serviciile diferitelor companii aeriene dar fara sa aiba de suferit din punct de vedere financiar?, pentru ca nu vorbim de un singur consumator, vorbim de milioane de consumatori europeni si deci vorbim de milioane sau miliarde de euro , niste bani care se duc catre cine si cine ii pierde? Cu siguranta acesti bani sunt pierduti de consumatorii europeni iar noi ca legislatori avem datoria sa protejam interesele consulatorilor europeni."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved