Strategia UE pentru o mobilitate cu emisii scăzute

strategia ue pentru o mobilitate cu emisii scăzute UE îşi propune, conform Agendei 2030 şi Acordului de la Paris, să reducă gazele cu efect de seră provenite din mobilitate. Trecerea la mijloace de transport alternative şi utilizarea biocombustibililor sunt priorităţi ale acestei strategii de mediu.

Poluarea aerului reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale marilor oraşe europene. O mare cantitate de emisii nocive este produsă, în fiecare an, de către sectorul transporturilor. Astfel, Uniunea Europeană îşi propune, conform Agendei 2030 şi Acordului de la Paris, să reducă gazele cu efect de seră provenite din mobilitate. Obiectivul principal al aceste strategii este ca emisiile să se reducă până în 2050 cu până la 60%, comparativ cu nivelul atins în 1990. Karmenu Vella, comisarul european pentru mediu, afaceri maritime şi pescuit: "Strategia pentru emisii scăzute va aduce beneficii semnificative, vizând amprenta pe care transporturile o lasă asupra mediului înconjurător, într-o manieră cuprinzătoare şi integrată. Sectorul transporturilor trebuie să contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, nu există nicio îndoială cu privire la acest lucru. Procesul strategiei pentru emisii scăzute va contribui, de asemenea, la o industrie mai puternică şi competitivă şi ne va ajuta să curăţăm mediul înconjurător pentru cetăţenii europeni, îmbunătăţindu-le astfel calitatea vieţii prin creşterea calităţii aerului din marile oraşe şi prin reducerea aglomeraţiei din trafic. Am propus deja o serie de iniţiative menite să sprijine trecerea la un transport cu emisii scăzute. Statele membre şi autorităţile locale, instituţiile de educaţie şi institutele de cercetare, dar şi producătorii şi investitorii îşi pot aduce contribuţia în acest proces. În Directiva Uniunii Europene privind utilizarea combustibililor alternativi, până la finele anului 2018, Comisia va prezenta un plan de acţiune cu scopul creării unei infrastructuri pentru emisii scăzute. Acest plan a fost prezentat în luna noiembrie a acestui an."


Datorită noilor tehnologii, infrastructurile de mobilitate se află într-o permanentă schimbare. Măsurile pe care Comisia Europeană le propune în noul plan pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră au rolul de a stimula trecerea la mijloace de transport alternative. Acestea includ căile navigabile interioare, transportul maritim pe distanţe scurte şi transportul pe căile ferate. Pentru a converti transportul public din interiorul oraşelor, Comisia pregăteşte dezvoltarea serviciilor naţionale de transport cu autobuzul şi autocarul. În cazul aviaţiei, biocombustibilii avansaţi vor reprezenta o opţiune importantă. De asemenea, pentru deceniul 2020-2030, Uniunea Europeană va sprijini conversia la autovehicule cu emisii scăzute şi cu emisii zero.



www.rri.ro
Publicat: 2017-12-18 11:51:00
Vizualizari: 615
TiparesteTipareste