Bani europeni pentru programe de informare şi promovare

bani europeni pentru programe de informare şi promovare Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole

Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole, suma reprezentând cofinanţare din partea Uniunii Europene. 


Scopul finanţării este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor din Uniunea Europeană, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale Uniunii Europene privind calitatea. 


Care sunt acţiunile de informare şi promovare care pot fi derulate, cine sunt beneficiarii eligibili şi cum se pot depune cererile de finanţare aflăm de la Elena Tatomir, director Direcţia Politici şi Strategii din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale: "Campanii de promovare pe piaţa europeană, pe piaţa internă, cât şi campanii de promovare în terţe ţări. Pot fi referitoare la produsele în cauză, participare la evenimente, târguri, expoziţii de importanţă naţională sau europeană, în care sunt subliniate caracterele specifice metodelor de producţie, asigurând de asemenea trasabilitatea produselor pe care le promovează, autenticitatea lor, prezentarea etichetării acestor produse pentru a mări încrederea consumatorilor şi aceştia a căpăta încredere în ceea ce priveşte gustul, diversificarea acestor produse şi tradiţia fabricării acestor produse specifice europene. Programele de promovare nu sunt o noutate pentru sectorul agricol românesc. Noi avem în România o serie de scheme de calitate naţională. De asmenea, avem şi scheme de caliate europeană. Eligibili pentru accesarea acestor programe de promovare sunt organizaţiile profesionale şi interprofesionale reprezentative de la nivel naţional. Termenul limită de depunere este 12 aprilie 2018, ora 17.00. Aceste programe se depun online, prin sistemul electronic destinat participanţilor, sistem care este creat de Comisia Europeană. Agenţia care se ocupă se numeşte CHAFEA, e agenţia executivă pentru consumatori, sănătate şi alimente. Ea primeşte, evaluează, selectează, acordă granturile respective, lansează şi încheie procedurile de achiziţii publice pentru programele respective."



www.rri.ro
Publicat: 2018-03-07 13:14:00
Vizualizari: 537
TiparesteTipareste