172 de milioane EUR pentru promovarea produselor agroalimentare în UE și în afara UE

172 de milioane eur pentru promovarea produselor agroalimentare în ue și în afara ue Comisia Europeană va finanța cu 172,5 milioane EUR din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în lume, a produselor agroalimentare ale UE.

Comisia Europeană va finanța cu 172,5 milioane EUR din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în lume, a produselor agroalimentare ale UE.


În următorii trei ani vor fi derulate 79 de campanii, vizând o gamă largă de produse precum lactatele, măslinele și uleiul de măsline, precum și fructele și legumele.


Europa este cunoscută în întreaga lume pentru produsele sale alimentare de bună calitate și pentru patrimonial său culinar. Comisia Europeană și-a reiterate sprijinul pentru producătorii din UE în promovarea, în Europa și în lume, a produselor de înaltă calitate. Există un mare potențial de promovare in lume, de deschidere de noi piețe,  cum ar fi China, Japonia, Mexic sau Columbia pentru produsele europene.


Ştefan Pădure, președintele Asociației pentru promovarea alimentului românesc, ne-a spus: "Programele sunt foarte bune, foarte corecte, foarte eficiente, în schimb exista reguli stricte, ca și consumul tuturor banilor europeni. În spate trebuie să fie asociații puternice, asociații profesionale care să reprezinte sectoarele, să aibe o certificare, pentru că programul nu se face pe brand, brandul poate fi amintit, al celor care participă, (n.r. programul) se face pe sector de activitate. Pentru a putea face un program în piața cărnii de porc, trebuie să participle organizația profesională carne de porc sau organizația de pui sau organizația care întrunește peste 50% din cantitatea vândută sau din valoarea vândută pe piață din produsul respectiv. Deci, vorbim de promovare generic și nu promovare pe brand."


Scopul programelor este ca producătorii din sectorul agroalimentar al UE să propage informații despre calitatea produselor lor, pentru a le promova pe piețele din UE și pentru a deschide noi piețe. Programele au o serie de priorități, cum ar fi evidențierea calității alimentelor europene cu indicații geografice sau a metodelor de producție ecologică.


Dintre cele 79 de programe aprobate, 48 au vizat țări din afara UE. Anumite sectoare de produse unt, de asemenea, foarte bine reprezentate. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor și legumelor, iar altele sunt dedicate brânzeturilor și produselor lactate.


Anul acesta, s-au alocat în total 97 de milioane EUR "programelor simple de promovare", propuse de una sau mai multe organizații din același stat membru. Alte 75,5milioane EUR vor finanța "multiprograme", propuse de cel puțin două organizații din cel puțin două state member sau de una sau mai multe organizații europene.



www.rri.ro
Publicat: 2018-10-23 11:45:00
Vizualizari: 755
TiparesteTipareste