Strategii de promovare pentru România

strategii de promovare pentru românia Mare admirator al Transilvaniei româneşti, Prinţul Charles al Marii Britanii s-a remarcat constant în promovarea acestei regiuni din centrul României.

Mare admirator al Transilvaniei româneşti, Prinţul Charles al Marii Britanii s-a remarcat constant în promovarea acestei regiuni din centrul României, unde apreciază “relaţia unică dintre om şi mediul înconjurător” şi despre ai cărei locuitori spune că sunt animaţi de „un anumit sentiment al apartenenţei”.  Prinţul britanic a achiziţionat în zonă, de-a lungul timpului, mai multe case tradiţionale, este implicat într-o campanie care încearcă să salveze de la distrugere pădurile din Transilvania – unele dintre acestea fiind între ultimele din Europa neatinse de om, este ataşat de produsele tradiţionale ale locului şi a avut un rol determinant în documentarul „Wild Carpathia”, difuzat de postul britanic Travel Channel.

 

Un documentar benefic României - ţară căreia nu i-ar strica mai multă promovare, conform percepţiei generale. “Online-ul şi social media au devenit canalele principale pentru a atrage turişti în cele mai de succes destinaţii din lumea întreagă. În 2018, deşi s-a înregistrat o creştere a numărului de turişti străini în termeni procentuali, promovarea României ca destinaţie turistică este una deficitară”, susţine Tudor Maxim, fondatorul #ExperienceBucharest - cel mai mare proiect de promovare independentă a României, alături de #ExperienceRomania. El atrage atenţia asupra importanţei clipurilor de promovare, asupra necesităţii actualizării continue a  site-ului naţional oficial de promovare pentru care ar fi binevenită, de altfel, şi folosirea altor limbi în afară de cea română. „Pe scurt, oficial nu existăm ca imagine internaţională, iar numărul turiştilor străini din România înregistrează printre cele mai mici valori din toată Europa”, spune Tudor Maxim.

 

La începutul lunii, evenimentul #ExperienceBucharest a reunit peste 300 de invitaţi internaţionali, bloggeri, jurnalişti, vloggeri şi specialişti pe Twitter şi Instagram care au creat campaniilor conţinut de calitate, au promovat Bucureştiul şi diverse regiuni şi au obţinut expunere pentru România în valoare de zeci de milioane de euro. Tururi şi experienţe alternative au fost organizate cu acest prilej, precum „Povestea Bucureştiului”, în care participanţii au putut descoperi mai bine de 500 de ani de istorie, „Patrimoniul Cultural rrom”, despre tema sensibilă a discriminării rrome, „Turul alternativ”, gândit pentru a deschide apetitul pentru artă urbană, sau  „Turul comunist”, prezentând peste 40 de ani de istorie care au format statul român contemporan.

 

România este departe de a utiliza adevăratul său potenţial în sectorul turistic, spun reprezentanţii industriei hoteliere din România. Potrivit acestora, atât preluarea de către România a preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, în ianuarie 2019, cât şi pregătirea pentru Campionatul European de Fotbal din 2020 ar putea fi de bun augur pentru turismul românesc.

 

Este necesară o strategie la nivel unitar între toţi factorii implicaţi - consideră Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: „Până pe 31 ianuarie avem în obiectiv să definitivăm strategia de promovare a destinaţiei Bucureşti ca destinaţie România. Dorim să punem toţi actorii la aceeaşi masă şi nu să aruncăm resursele printr-o strategie făcută de minister, una separată de primărie, una separată de federaţie. Credem că vom reuşi, deşi e extrem de târziu, vom reuşi să facem nu aş spune o strategie, ci un plan de acţiune. Pe perioada preşedinţiei aşteptăm circa 25 de mii de delegaţi din ţările membre, iar pe perioada Campionatului European circa 120 de mii de turişti vor veni la cele 4 meciuri. Vrem să le furnizăm o experienţă pozitivă acestor turişti, vrem să angajăm cât mai mult populaţia locală să aibă un sentiment de mândrie că aparţine unui oraş organizator al unor astfel de evenimente şi, cel mai important, vrem să valorificăm moştenirea, acel 'legacy' care se păstrează după un astfel de eveniment, astfel încât impactul să se întindă pe 3, 4, 5 ani după.”

 

Ministerul Turismului va promova România prin două clipuri publicitare, editare de broşuri în 5 limbi internaţionale, dar va susţine şi organizarea de concerte la summitul din mai 2019 de la Sibiu (centru). Nu doar turismul are, însă, nevoie de mai multă promovare. România are nevoie de o strategie coerentă pentru promovarea produselor tradiţionale, afirmă preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, Emil Dumitru. Invitat la Radio România cu prilejul Zilei produselor agroalimentare româneşti, acesta a explicat că există în plan înfiinţarea unei agenţii pentru promovarea produselor de calitate.

 

Emil Dumitru: „O astfel de agenţie va ajuta foarte mult producătorul român să poată să aibă o etichetare corespunzătoare, să poată să aibă toate specificaţiile tehnice foarte bine puse la punct şi credem noi că România care va fi a cincea forţă agricolă a UE odată cu ieşirea Marii Britanii, va fi un jucător important în piaţa agroalimentară din Europa.” Pentru un proiect de ţară în domeniu pledează şi producătorii de vinuri din România, care amintesc cât de premiate internaţional sunt produsele lor, dar cât de puţin promovate.


www.rri.ro
Publicat: 2018-11-09 12:42:00
Vizualizari: 415
TiparesteTipareste