Jumătate de miliard de euro pentru magistrala 6 de metrou

jumătate de miliard de euro pentru magistrala 6 de metrou Autoritățile de la București primesc o finanțare europeană de peste 500 milioane de euro pentru magistrala Gara de Nord-Aeroportul Otopeni.

 

Comisarul european Coina Crețu a aprobat, miercuri, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru linia de metrou M6 din București, tronsonul 1 Mai-Tokyo. Fondurile sunt acordate pentru o secțiune de 6 kilometri din cei peste 14 kilometri pe care îi va avea magistrala de metrou M6 dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni). Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești).

 

Proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo, dar și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane, precizează Comisia Europeană. Lucrările pentru noua magistrală vor începe în toamna acestui an.

 

Corina Crețu: Proicetul va îmbunătăți viața bucureștenilor

 

„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat Corina Crețu.

 

Nemulțumirile Comisiei Europene față de proiectul M6

 

Magistrala M6 este unul dintre proiectele de transport controversate ale capitalei României. În discuțiile cu Executivul de la București, Comisia Europeană a criticat, printre altele, traseul care nu pornește de la staţia Piaţa Victoriei, un punct de legătură între magistralele M1 și M2. Autoritățile de la București au ales, în schimb, o rută ce ajunge la staţia existentă 1 Mai și trece și pe la complexul Romexpo.

De asemenea, Comisia Europenă a fost nemulțumită de subestimarea de către autoritățile de la București pentru construcţia întregii magistrale, până la Aeoprtul Otopeni, dar şi de supraestimarea traficului de pasageri.


Traseul viitoare magistrale de metrou M6 (linia punctată ce pornește de la stația 1 Mai)

magistrala-m6-metrou-harta.jpg

 


Magistrala M6, necesară sa nu?

 

Pe lângă criticile venite de la Bruxelles, au existat și voci care consideră inutilă realizarea noii magistrale. Conform criticilor, legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni poate fi asigurată prin calea ferată, un proiect în lucru ce trebuie finalizat până la debutul Campionatului European de fotbal din vara anului viitor.

 

Valoarea totală investiţiei a fost estimată la aproximativ 1,3 miliarde de euro. Magistrala 6 prevede un traseu de 14,2 km cu 12 staţii și ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de circa 50.000 călători pe oră şi sens, conform estimărilor.


www.rri.ro
Publicat: 2019-02-14 18:10:00
Vizualizari: 2208
TiparesteTipareste