Eficientizarea luării deciziilor în Uniunea Europeană

eficientizarea luării deciziilor în uniunea europeană Una dintre cele mai consistente critici aduse Uniunii Europene a fost aceea a lipsei de eficienţă, în general, şi a lipsei luării eficiente a deciziilor, în mod particular.

Una dintre cele mai consistente critici aduse Uniunii Europene a fost aceea a lipsei de eficienţă, în general, şi a lipsei luării eficiente a deciziilor, în mod particular. Blocajul deciziilor eficiente cu care adesea instituţiile europene s-au confruntat se explică prin mecanismul de luare a deciziilor care funcţionează în prezent. Şi anume, este vorba despre împărţirea luării de decizii între Parlamentul european şi Consiliul Uniunii Europene, unde voturile trebuie să se exprime în unanimitate. Comisia Juncker propune însă o reformă, şi anume trecerea de la votul unanim la votul majorităţii calificate. 


Comisarul european pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale, abilităţi şi mobilitatea forţei de muncă Marianne Thyssen a sintetizat eficientizarea luării deciziilor în Uniunea Europeană în domeniul pe care îl conduce, politicile sociale. 


 "Preşedintele Juncker a anunţat în 2018 în discursul său despre starea Uniunii că vom lua măsuri privitoare la cadrul legal al luării deciziilor în Uniunea Europeană. Am lansat deja o dezbatere despre luarea mai eficientă de decizii în trei zone: politica de taxare, relaţii externe şi politica energetică. Vă prezint însă rezultatele analizei pe care am făcut-o asupra politicii sociale. Ea este diferită de politica de taxare şi de cea de relaţii externe deoarece majoritatea legislaţiei Uniunii Europene în politica socială este decisă de Parlamentul european şi cu majoritatea calificată a Consiliului. Politica socială este un cadru legislativ în care Comisia a fost activă în mod particular. 

Sunt, într-adevăr, doar cinci zone în politica socială unde există unanimitate în privinţa voturilor: legea privind discriminarea, securitatea şi protecţia socială, condiţiile de terminare a relaţiilor contractuale, reprezentativitate şi apărare colectivă şi condiţiile de muncă pentru rezidenţii legali din ţări terţe. Am analizat zonele în care reformele sunt esenţiale pentru capacitatea Uniunii Europene de a acţiona. În opinia noastră, sunt două zone în care vrem să deschidem dezbateri privitoare la introducerea voturilor pe majoritate calificată. Prima este zona nediscriminării. Votul unanim a dus la o dezvoltare inegală în materie de acquis comunitar, toate grupurile nefiind protejate în mod egal. A doua zonă pentru care propunem votul bazat pe majoritatea calificată este securitatea şi protecţia socială a muncitorilor. În contextul schimbărilor de pe piaţa muncii şi îmbătrânirea populaţiei, Uniunea ar trebui să susţină procesul de modernizare şi convergenţă între sistemele de protecţie socială."

            

Eficientizarea este în centrul reformării luării de decizii în Uniunea Europeană. Iar aceasta va fi una dintre provocările viitoare ale blocului comunitar.



www.rri.ro
Publicat: 2019-04-19 11:19:00
Vizualizari: 1532
TiparesteTipareste