Program de mobilitate urbană la Cluj

program de mobilitate urbană la cluj Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj-Napoca a elaborat un Program de Mobilitate Urbană și a creat mai multe proiecte, iar unele dintre ele au beneficiat de fonduri europene și sunt în curs de derulare.

Cluj-Napoca este un oraş care a cunoscut, şi cunoaşte încă, o dezvoltare explozivă. Urbea are o suprafaţă de 18.000 ha şi cca 400.000 de locuitori permanenţi, la care se adaugă comunele preurbane din Zona Metropolitană, Apahida, Baciu, Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu, Floreşti, Gilău şi Jucu.


Cu peste 250.000 de autovehicule aflate pe teritoriul său, Clujul are nevoie de alternativa unui transport în comun eficient. Primul pas a fost constituirea Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj-Napoca. A urmat elaborarea unui Program de Mobilitate Urbană, cu sprijinul şi avizul instituţiilor europene, iar apoi primele proiecte de finanţare.


Conform orientărilor europene, accentul este pus pe mijloacele de transport nepoluante, atât pe teritoriul municipiului cât şi al zonelor preurbane deservite de Compania de Transport Public, aflată în subordinea Primăriei.


Managerul Companiei, ing. Liviu Neag, despre sumele atrase şi proiectele aplicate:

"E vorba despre aproximativ 100 milioane Euro pentru dotarea cu autobuze, inclusiv electrice, troleibuze şi tramvaie. S-a dezvoltat şi un sistem de ticketing, în valoare de 7 milioane Euro. Peste 85% din aceste sume provin de la UE. Acest amplu program de dezvoltare va continua şi în perioada 2020-2024, prin modernizarea bazelor de mentenanţa şi extinderea transportului, urban şi metropolitan. Sunt în curs de derulare proiectul de achiziţie a 50 de troleibuze articulate, din care 20 au şi sosit, şi cel pentru 24 de garnituri de tramvai. Pentru anul 2020 sperăm să ne fie aprobat proiectul de modernizare a depoului de tramvaie."


Proiectele au fost întocmite, în ultimii 3 ani, de specialiştii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca pentru Cadrul Financiar Multianual 2014-2020 al UE şi ele vor continua, deoarece nevoile de transport public performant ale Clujului sunt încă mari, declară viceprimarul Dan Tarcea.


Merită pomenit faptul că la modernizarea reţelei de transport public din Cluj-Napoca a contribuit şi guvernul Elveţiei, cu 11 milioane de franci elveţieni, fonduri nerambursabile, dintre care o parte au fost deja cheltuiţi.



www.rri.ro
Publicat: 2019-11-07 09:06:00
Vizualizari: 499
TiparesteTipareste