"Teatru și freelancing cultural”, cu actorul Paul Ruben Grec

"teatru și freelancing cultural”, cu actorul paul ruben grec     Paul Ruben Grec este, de profesie, actor. Face parte din noua generație de artiști, motiv pentru care implicarea sa în domeniul cultural în genere este necesară, după cum el însuși crede.

Prin urmare, Paul nu s-a rezumat la scenă. A înființat Asociația Macaia în anul 2008, alături de care a derulat diferite proiecte culturale, sociale și comunitare. Despre cele mai importante, Paul Ruben Grec. 


"Cele mai de anvergură ar fi Festivalul Waha, un festival de muzică electronică dedicat tinerilor și pentru tineri, care se ține la munte, dar și Festivalul de Teatru pentru Deținuți, un proiect preluat de către Administrația Națională a Penitenciarelor și care se desfășoară anual, în luna noiembrie, la Teatrul Nottara, ca model de reintegrare a deținuților - din cele 11 ediții de până acum, am observat că acest festival are un mare efect asupra lor, rata de recidivă a celor care au participat fiind mult mai mică decât rata generală. Piesa "Richard al III-lea" a fost jucată de un deținut care fusese închis pentru omor, iar trăirile pe care le-am văzut la el nu le-am mai întâlnit la niciun actor care a jucat în rolul lui Richard al III-lea. Puterea pe care o dădea rolului și felul în care spunea cuvintele, emoțiile lui erau unice. Și pe el l-a marcat foarte tare."


Pandemia și izolarea impusă au modificat dinamica evenimentelor culturale din România, ca peste tot în lume. Cu toate acestea, Paul Ruben Grec crede că trăim un moment important pentru reconfigurarea vieții culturale. 


"În cazul festivalurilor, 2020 a fost un an sabatic. Eu sper ca, de anul viitor, să putem relua activitățile ca în mod normal sau cât de cât aproape de normal, fiindcă noi, ca ființe umane, avem nevoie de socializare, de timp liber, de cunoaștere, de ieșit la evenimente. Unele arte cred că vor pierde puțin teren, dar cred că este momentul ca artele să se reinventeze și să își găsească un echilibru în societatea actuală, pentru că altfel vor pierde un teren care nu se mai poate recupera niciodată."


Sprijinul din partea autorităților ar putea consolida domeniul cultural, pentru o gestionare cât mai corectă în vremuri de criză profundă, crede Paul Ruben Grec. 


"Ar trebui create niște fonduri speciale pentru sectorul independent. Toate spațiile independente care erau în București nu au supraviețuit mai mult de 4-5 ani, din cauză că autoritățile locale nu se implicau cu demersuri sau cu orice fel de ajutor. Ajutorul nu trebuie să fie neapărat financiar. Poate să însemne aprobări și facilitări de echipament, de transport. Ar ajuta foarte mult asociațiile pentru a realiza activități culturale pentru comunitate. Ar ajuta foarte mult ca Primăria să se implice în cofinanțarea proiectelor depuse de diferite asociații culturale. La unele proiectele mai mari, partea de cofinanțare atinge 40% din valoarea totală a proiectului, iar unele asociații și fundații nu dispun de aceste fonduri."


Cum ar trebui să arate profilul artistului contemporan și ce aptitudini ar trebui să-și exerseze acesta pentru a avea succes pe piața de astăzi? 


Paul Ruben Grec: "În primul rând, ar trebui să se înarmeze cu multă răbdare, pentru că răbdarea este necesară în societatea noastră birocratică. Să își dorească să cunoască cât mai mult, să învețe. Artistul de astăzi trebuie să știe și contabilitate, și să scrie proiecte sau să facă o prezentare, să fie și talentat, și un artist bun. E mai complex, nu se mai rezumă doar la a fi talentat și a juca bine, trebuie să fie și manager, și plan developer. Dar nu este imposibil și este o profesie frumoasă."


Paul Ruben Grec rămâne optimist în ceea ce privește viața culturală din România. Cu determinare și multă răbdare, Paul crede că lucrurile pot fi schimbate în bine.

RadioRomaniaInternational · Generaţia 3.0 - 14.07.2020

www.rri.ro
Publicat: 2020-07-14 12:31:00
Vizualizari: 459
TiparesteTipareste