Info Business

info business Necesarul de investiţii în infrastructura de transport a României, pentru perioada 2020-2030, se ridică la 73 de miliarde de euro, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Necesarul de investiţii în infrastructura de transport a României, pentru perioada 2020-2030, se ridică la 73 de miliarde de euro, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode. El a prezentat, într-o conferinţă de presă, planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, din cadrul Planului de relansare economică al Guvernului. Potrivit Ministerului Transporturilor, din totalul investiţiilor necesare, cele mai mari  vizează sectorul rutier, ridicându-se la 37 de miliarde de euro. Urmează domeniul feroviar, unde este nevoie de 19 miliarde de euro.


Locurile de muncă disponibile în România sunt extrem de concentrate din punct de vedere geografic, potrivit unui studiu al fundaţiei Friedrich Ebert. Acesta arată că în doar două regiuni ale ţării se concentrează aproape jumătate din locurile vacante la nivel naţional. Conform Eurostat, acestea sunt regiunea Bucureşti / Ilfov şi nord-vestul ţării, unde se află 46% din locurile de muncă neocupate la nivel naţional, respectiv 21.000. În restul ţării se află 25.000 de locuri de muncă disponibile.


Peste jumătate dintre români, mai exact 54%, nu îşi permit o săptămână de vacanţă pe an. Potrivit Eurostat, România este urmată în acest clasament negativ de Grecia, unde 49% dintre rezidenţii cu vârsta de 16 ani sau mai mult nu puteau plăti măcar 7 zile de vacanţă departe de casă. Urmează Croaţia, cu 48%, şi Cipru, cu 45%. În contrast, numai 10% dintre suedezi nu îşi puteau permite acest lucru anul trecut, ei fiind urmaţi de danezi şi luxemburghezi, cu 11%.


Germania este pe cale să adopte o nouă lege, conform căreia companiile din domeniul ambalării cărnii vor fi obligate să angajeze personal în abatoare direct, în loc să subcontracteze activitatea, informează Reuters. Legea va afecta direct mii de lucrători români din domeniu. Proiectul de lege publicat miercuri are rolul de a evita noi focare de coronavirus create de condiţiile de lucru necorespunzătoare. Abatoarele din Germania au fost criticate pentru utilizarea pe scară largă a angajaţilor străini, în special est-europeni, care au contracte cu firme de intermediere.

Aceştia lucrează şi locuiesc de multe ori în condiţii improprii, în spaţii aglomerate, fapt care accelerează răspândirea coronavirusului. Abatorul Toennis din localitatea Rheda-Wiedenbrück, situată în landul Renania de Nord - Westfalia, de la care a pornit scandalul infectărilor, s-a redeschis săptămâna trecută, după fusese închis la jumătatea lunii iunie. Atunci, aproximativ 1500 de muncitori, dintre care aproape 1000 de români au fost testaţi pozitiv la coronavirus. 


www.rri.ro
Publicat: 2020-07-23 09:05:00
Vizualizari: 718
TiparesteTipareste