Nemulţumiri ale transportatorilor rutieri

nemulţumiri ale transportatorilor rutieri Dacă la Bruxelles politicienii români promit măsuri în beneficiul transportatorilor, la Bucureşti au reuşit să-i irite şi să-i determine la manifestaţii de protest.

Domeniu vital într-o economie globalizată, transportul rutier de mărfuri e ocupaţia foarte multor români. Potrivit statisticilor prezentate de autorităţile de la Bucureşti, sunt 150.000 de compatrioţi care lucrează ca şoferi de camioane pe şoselele din Europa. Defel uşoară, munca lor e şi plină de riscuri. Luna trecută, un şofer român de automarfar, a fost ucis într-o parcare din Franţa de hoţii pe care-i surprinsese în timp ce încercau să fure mărfuri din camion. Pe 6 iunie, un alt şofer român a fost victima unui atac cu arme albe tot într-o parcare, dar a reuşit să scape şi să-şi salveze şi un coleg, şofer al unui TIR înmatriculat în Belarus. 


Drepturile românilor din această categorie profesională trebuie să fie respectate în condiţiile impuse de legislaţia naţională - a scris, pe Facebook, ministrul Muncii în Guvernul de la Bucureşti, Raluca Turcan, după ce s-a întâlnit, la Bruxelles, cu comisarul european pentru Transporturi, românca Adina Vălean. Societăţile de transport, spune ministrul, trebuie să asigure condiţii de salarizare transparentă, corectă şi în acord cu salariile de pe piaţa europeană, în condiţiile în care este cunoscut faptul că, de multe ori, există diferenţe de condiţii de lucru şi de salarizare a angajaţilor din estul Europei. "Nu există toleranţă faţă de munca la negru şi nici faţă de discriminare", a adăugat ea. 


La rândul său, comisarul Vălean a afirmat că autorităţile europene fac eforturi pentru a dezvolta rapid parcări sigure pentru şoferii de tir, în condiţiile în care, acum, la nivel comunitar, lipsesc în jur de 100.000 de locuri unde aceştia să poată parca peste noapte. Dacă la Bruxelles politicienii români promit măsuri în beneficiul transportatorilor, la Bucureşti au reuşit să-i irite şi să-i determine la manifestaţii de protest. Acestea sunt urmarea controalelor ANAF (fiscul român), care consideră că diurna şoferilor de camioane de la firmele româneşti ce lucrează în afara ţării reprezintă venit de natură salarială şi trebuie impozitată. 

Firmele de transport marfă sunt nemulţumite şi de intenţia ministerului Transporturilor de a modifica modul de calcul al taxei de drum, rovinieta, care ar urma să se plătească la kilometru şi în funcţie de norma de poluare, nu raportat la perioadă, aşa cum este acum. Această schimbare este prevăzută în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pe care decidenţii politici autohtoni îl negociază cu Comisia Europeană, pentru a putea accesa cele aproape 30 de miliarde de euro ce revin României. Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, acuză previzibila majorare de 10 ori a taxelor pe ceea ce numeşte, cu vehemenţa sa obişnuită, "drumurile astea de mizerie pe care circulăm". 


RadioRomaniaInternational · NOTA 2 - 18.06.2021

www.rri.ro
Publicat: 2021-06-18 11:45:00
Vizualizari: 158
TiparesteTipareste