Funcționar public electronic la Primăria Braşov

funcționar public electronic la primăria braşov Din această lună, la Primăria Brașov există un funcționar public electronic prin care se poate realiza plata taxelor, impozitelor şi amenzilor

La vremuri de pandemie, când se încearcă tot mai mult limitarea contactelor fizice, Primăria Brașov se poate lăuda cu implementarea unui funcționar electronic prin care se încearcă simplificarea relaţiei dintre cetăţean şi instituţia publică.

          

Practic este vorba despre un sistem electronic de preluare a documentelor, dar prin intermediul căruia se pot efectua și plăți, precum achitarea taxelor, impozitelor sau a amenzilor.

          

Roboţelul de self-service se află la intrarea în Primărie. Are un meniu simplu, intuitiv, astfel încât utilizarea lui să fie facilă pentru majoritatea braşovenilor, după cum explică d-na Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov:

          

"Cetățeanul va trebui să aibă cartea de identitate - pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul electronic către primărie, și fizic,fiind descărcate și preluate. Se pot efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin demersurile electronice pe care le pune la dispoziție."

          

Implementarea funcționarului electronic face parte dintr-un proiect mai amplu al Primăriei Brașov de extindere a programului de digitalizare a serviciilor, denumit "eFuncţionar+".

           

Pentru acest proiect, început în 2018, municipalitatea a plătit 2,8 milioane de lei, dintre care peste 2,3 milioane sunt bani din Fondul Social European, după ce Primăria Brașov a câștigat o finanţare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA).

          

Tot în cadrul acestui proiect, primăria Braşov pune la dispoziţia cetăţenilor 1000 de semnături electronice, gratuit.

          

De reținut că edilii brașoveni doresc ca pe viitor să implementeze acest proiect și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât mai facil.


RadioRomaniaInternational · Local, regional, european 18.10.2021

www.rri.ro
Publicat: 2021-10-18 08:38:00
Vizualizari: 1003
TiparesteTipareste