Norme europene privind transportul animalelor vii

norme europene privind transportul animalelor vii Uniunea Europeană trebuie să își actualizeze legislația privind ca transportul maritim al animalelor vii să fie cât mai puțin dăunător pentru acestea.

Eurodeputații au dezbătut recent petiția privind interzicerea transportului de animale vii în țări din afara Uniunii Europene pe motiv că este o practică nemiloasă. La rândul său, Comisia Europeană a  transmis un răspuns în care cere o îmbunătățire a legislației privind bunăstarea animalelor, inclusiv cea privind transportul acestora. Eurodeparlamentarul Daniel Buda vorbește despre impactul pe care l-ar putea avea interzicerea transportului de animale vii asupra fermierilor:

"Când discutăm despre transportul de animale este la fel ca creșterea prețului la motorină sau benzină.  Spun unii: 'eu nu am mașină, nu mă interesează'. Ne interesează pentru fiecare consumăm că prețul combustibilului, fie că discutăm de motorină, benzină sau de gaz, dacă discutăm de energie în general care se regăsește în prețul produsului pe care îl consumăm. Am făcut această paranteză deoarece, ceea ce înseamnă transportul animalelor se reflectă în oportunitatea fermierilor de a își vinde produsele la niște prețuri rezonabile ca să poată supraviețui pe termen lung, de asemenea pentru transportator, și, în final, consumatorul care este cel mai impactat și care are nevoie de acces la alimente de calitate cu prețuri rezonabile. O creștere la transportul animalelor ar însemna un impact negativ asupra prețului final al alimentelor. 


Pe de altă parte, evident, trebuie să mergem în direcția în care asigurăm condiții bune de transport pentru animale, pentru că degeaba ai ținut un animal în condiții foarte  bune pe durata vieții lui productive și în momentul în care merge la abator îl duci  în condiții improprii care îi afectează calitatea cărnii și bunăstarea. Sigur, sunt colegi în Comisia aceasta de anchetă care doresc să blocheze transportul de animale vii, să trecem numai pe transportul de carcase, ceea ce nu poate fi posibil din mai multe considerente. În primul rând, pentru că nu există o rețea de abatorizare  la nivelul Uniunii Europene, sunt state dezvoltate precum Germania, Franța sau Italia care ne-au spus  că nu au o rețea bine pusă la punct care să permite, nu o reducere, ci o blocare a transportului de animale vii. 


Pe de altă, parte sunt state islamice - Arabia Saudită, Iordania șamd - care spun că au nevoie de animale vii deoarece au anumite ritualuri de sacrificare plus alte aspecte legate de îngrășarea lor mai departe cu anumite tipuri de furaje care să îi permită cărnii să capete un anumit gust."

Transportul cu ajutorul navelor maritime al animalelor vii este o necesitate pentru fermierii europeni, dar și pentru economia blocului comunitar, iar îmbunătățirile care pot fi aduse trebuie sprijinite cu fonduri europene, consideră eurodeputatul Daniel Buda:

"Trebuie ca mai departe să apără acest transport pe mare deoarece reducerea acestuia sau blocarea acestuia ar înseamnă ca fermierii să fie foarte afectați în activitatea lor, să îi condamnăm pe o bună parte la faliment, ori în momentul de față discutăm de un transport în interiorul Uniunii Europene de 8,7 miliarde de euro în 2018, conform datelor avute la dispoziție și circa 3 miliarde de euro, în același an, pentru comerțul în afara UE. Deci vorbim de multe miliarde de euro, vorbim de viața fermierilor și trebuie să apărăm acest sector zootehnic, dar trebuie să venim cu fonduri europene pentru creșterea calității transportului și am cerut acest lucru - și s-a acceptat într-o primă fază, sper să rămână și la votul final - să fie alocați bani din fonduri europene pentru creșterea dotărilor tehnice pentru autovehiculele pentru transportul animalelor, de lungă sau scurtă durată, inclusiv nevoia de a avea medic veterinar pe navele de transport, astfel încât să ne asigurăm că acestea sunt transportate de bunăstare excepționale." 


RadioRomaniaInternational · Alo, Bruxelles? 07.12.2021

www.rri.ro
Publicat: 2021-12-07 09:01:00
Vizualizari: 249
TiparesteTipareste