Reguli noi pentru transportatorii de mărfuri

reguli noi pentru transportatorii de mărfuri Transportatorii de mărfuri din UE sunt obligați de luni, să întoarcă TIR-urile la centrul operațional al companiei la fiecare opt săptămâni, măsură inclusă în Pachetul Mobilitate

Transportatorii de mărfuri care lucrează în ţările membre ale Uniunii Europene sunt obligați să se supună, de luni, unor noi reguli incluse în prevederile Pachetului Mobilitate. Astfel, firmele trebuie să îşi aducă acasă camioanele o dată la fiecare două luni, ceea ce înseamnă, consideră acestea, consum de carburant, poluare şi timp pierdut în vămi, mai ales pentru firmele de profil din estul Europei, implicit din România. Noile măsuri au fost decise încă de acum doi ani și au fost luate, potrivit forurilor europene, pentru ca şoferii să beneficieze de mai multe drepturi. 


România, alături de alte state, a contestat Pachetul Mobilitate la Curtea de Justiţie a Uniunii, arătând că măsura este în contradicţie cu politica europeană de decarbonizare şi afectează libera circulaţie a mărfurilor. Potrivit României, dar și altor 8 state din Uniunea Europeană, printre care Bulgaria, Cipru, Lituania, Polonia și Ungaria, noua formă a Pachetului Mobilitate va conduce la creșterea numărului de "curse goale" care va genera emisii suplimentare de dioxid de carbon. Mai mult, revenirea la țara de origine la fiecare două luni echivalează cu o mie de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică. 


Imediat după aprobarea Pachetului Mobilitate, acum doi ani, un studiu al firmei de consultanță și audit KPMG estima o reducere a veniturilor din transporturile internaționale de mărfuri pentru firmele românești cu 4,5 miliarde de euro și riscul de relocare a afacerii. ,,Studiul KPMG evidențiază faptul că aplicarea măsurii întoarcerii acasă a camioanelor la opt săptămâni va conduce la o scădere cu 4,5 miliarde de euro a veniturilor din transportul internațional de marfă, estimând, totodată că, peste 50% din transportatorii români care operează transporturi rutiere internaționale în UE, cross trade și cabotaj, fie își vor întrerupe activitatea fie își vor muta centrul operațional în alte state membre" - arată un comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Întoarcerea camioanelor acasă o dată la două luni se aplică, după ce, la începutul lunii a intrat în vigoare și Directiva Detașării șoferilor pentru firmele care desfășoară operațiuni de tip cross-trade sau cabotaj (transport între două state membre, diferite de țara de înregistrare a firmei), zeci de mii de șoferi români fiind implicați în această activitate. 


Potrivit Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, Bucureștiul  ocupă locul 8 ca piață de transport în UE și a treia poziție la operațiuni de transport rutier internațional de tip cross trade și cabotaj. Datele oficiale arată că Transportul rutier generează aproximativ 5% din PIB-ul României, fiind principalul contributor la exportul de servicii al țării - 22 de miliarde de euro în ultimii patru ani. Potrivit ultimelor statistici, în prezent sunt 36.000 de firme active în transporturi în România, cu aproximativ 250.000 de șoferi profesioniști.


RadioRomaniaInternational · Nota 2 - 21.02.2022

www.rri.ro
Publicat: 2022-02-21 11:39:00
Vizualizari: 690
TiparesteTipareste