Rezultatele sondajelor recente indică existența unei opinii din ce în ce mai favorabile față de UE, ceea ce este benefic, în contextul în care în perioada 23-26 mai 2019, sute de milioane de cetățeni vor alege un nou Parlament European.
Rezultatele sondajelor recente indică existența unei opinii din ce în ce mai favorabile față de UE, ceea ce este benefic, în contextul în care în perioada 23-26 mai 2019, sute de milioane de cetățeni vor alege un nou Parlament European.
Este un an în care se preconizează că economia europeană va crește pentru al șaptelea an consecutiv, previziunile vizând toate statele membre. Se estimează că ritmul global de creștere va fi moderat în comparație cu nivelurile ridicate din ultimii ani, iar viitorul este marcat de un grad ridicat de incertitudine.
Cu toate acestea, la mijlocul săptămânii trecute, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Margaritis Schinas, afirma: "Am decis cu toţii că 2019 va fi anul celor 3 D în UE, "destinaţie (n.r. tradus din delivery), democraţie şi destin". Acesta reprezintă D-ul referitor la destinaţie, ce este în plină dezvoltare. Avem acorduri importante, precum acela privind comerţul maritim şi certificarea produselor, precum acela referitor la vehiculele nepoluante. Mai avem acordul cu privire la încurajarea studiilor ştiinţifice privind siguranţa alimentară, în finanţarea terorismului, în directiva gaz Nordstream 2, în privinţa greutăţilor şi dimensiunilor admisibile pentru vehiculele de mare tonaj. Tot aici intră şi propunerea de azi a unui program de pensii paneuropean. Aşa că felicitări Comisiei, echipei noastre şi tuturor celorlalte instituţii, pentru trasarea acestei destinaţii."
De asemenea, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a menţionat faptul că Fondul european pentru investiţii strategice va furniza pentru planul Juncker aproximativ 14 miliarde de euro pentru susţinerea activităţilor de cercetare-dezvoltare şi a precizat: "De asemenea, cetăţenii oraşului Bucureşti, vor ajunge în partea de nord a oraşului mult mai uşor, în viitorul apropiat, graţie unei sume importante alocate din Fondul de coeziune, în valoare de 518 milioane de euro. Această importantă contribuţie UE pentru finanţarea Metroului bucureştean va fi investită în construirea secţiunii noii linii 6, ce urmează să ajungă şi până la aeroportul internaţional Otopeni."
Proiectul "Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)" a fost inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane. Lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved