Consiliul Naţional al Elevilor trage un semnal de alarmă: şcoala online este obositoare, ineficientă şi complet nesustenabilă pe termen lung.
Din martie anul trecut, cu excepția a nici două luni - în perioada septembrie-noiembrie - copiii români nu mai merg la școală. Din cauza noului coronavirus, cursurile se desfășoară, în prezent, în toată țara, exclusiv online, de aceea vacanțele și perioadele de activitate școlară de acasă, din fața computerului, se succed într-un ritm devenit, deja, rutină.
În mai puţin de o săptămână se încheie actuala vacanţă de iarnă, iar elevii este impropriu spus că se vor întoarce în bănci: vor învăţa tot online, aşa cum au fost nevoiți să se obișnuiască. Nici actuala vacanță nu a fost cu mult diferită de celelalte, din cauza situaţiei epidemiologice: copiii nu au putut interacţiona, încercând să-şi găsească, tot acasă, cu ce să îşi umple timpul:
"Îmi găsesc activităţi fără să merg undeva anume. Desenez, colorez, citesc, mai stau şi la calculator, îmi fac temele şi stau cu familia."
Psihologul Fabian Radu le recomandă părinţilor să petreacă cât mai mult timp alături de copii şi să aibă împreună activităţi recreative:
"Important ar fi să nu le dea tot timpul pe mână telefoane, tablete să se joace şi să stea numai cu ochii în ecran, ci să-i îndrume şi către alte tipuri de activităţi creative."
În perspectiva semestrului al doilea care va debuta pe 8 februarie, Consiliul Naţional al Elevilor trage un semnal de alarmă, argumentând că şcoala online este obositoare, ineficientă şi complet nesustenabilă pe termen lung. Există numeroşi elevi, în special din mediile defavorizate, care nu au acces la educaţie, pentru că nu au computere sau tablete și nu au conexiune la internet. Pentru acești copii, este nevoie inclusiv de un plan de recuperare a materiei, pentru ca lacunele pe care le-au acumulat de la începutul pandemiei să nu se acutizeze, devenind imposibil de acoperit.
În viziunea Consiliului Naţional al Elevilor, ar fi de dorit ca deciziile privind redeschiderea şcolilor în funcţie de rata incidenţei la nivel local să fie descentralizate, așa cum s-a mai întâmplat, dat fiind că multe localităţi din ţară se află sub indicele de 3 cazuri la mia de locuitori. Totodată, pentru că examenele naţionale se apropie vertiginos, elevii ar dori să discute cu decidenții la nivel central și despre organizarea acestora, să fie pregătite mai multe scenarii, astfel încât probele să se poată desfăşura.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că ia în calcul varianta întoarcerii în clase în al doilea semestru, dar doar în funcţie de situaţia epidemiologică. Nu este exclus - a mai spus demnitarul - niciun scenariu care ar putea să rezulte în urma unei analize corecte şi complete ce va fi făcută, cel mai probabil, în ultima decadă a lunii ianuarie.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved