Operatorul naţional de stat CFR Călători a modificat, din 1 februarie 2021, rangul a 25 de trenuri InterRegio. Acestea au devenit RegioExpres, iar orarele și stațiile de sosiri/plecări nu au fost modificate.
Operatorul naţional de stat CFR Călători a modificat, din 1 februarie 2021, rangul a 25 de trenuri InterRegio. Acestea au devenit RegioExpres, iar orarele și stațiile de sosiri/plecări nu au fost modificate. Operatorul spune că a luat această decizie pentru creșterea gradului de accesibilitate la călătoria cu trenul.
Trenurile care au devenit RegioExpres sunt: Craiova - București și retur, Sibiu - Craiova și retur, Sibiu - Caracal și retur, Baia Mare - Cluj Napoca și retur, Bucureşti - Brașov - Sibiu (dar doar pe segmentul Brașov - Sibiu și retur), Sibiu - Timișoara și retur, Târgoviște - Titu și retur.
Trebuie să știți că, din 2011, trenurile din România fuseseră împărțite pe trei categorii, Regio, InterRegio şi InterCity, iar această modificare a fost făcută pentru armonizarea cu practica mai multor companii feroviare europene. Ulterior, din 2015, CFR Călători include în ofertă doar trenuri Regio și InterRegio. Trenurile InterCity au fost retrogradate la statutul de trenuri IR din cauza imposibilității companiei de a asigura viteza minimă de deplasare, de 60 km/h.
Regio sunt fostele trenuri personale, care opresc, de regulă, în toate stațiile și haltele de pe parcurs. InterRegio (IR) sunt fostele trenuri rapid și accelerat, care aveau anterior standarde similare de viteză, stații în care opresc și confort; trenurile IR opresc în stațiile mari și mijlocii de pe parcurs. Prețul este o medie între cele ale fostelor rapide și accelerate.
Trenurile Regio sunt cele mai folosite trenuri de către CFR Călători. Ele fac legătura dintre un oraș și comunele apropiate sau între două orașe învecinate. Trenurile Regio au cea mai mică viteză medie, au cele mai slabe condiții, dar și tarife mult mai reduse față de celelalte tipuri și ranguri de tren. Există, totuși, și trenuri Regio care circulă pe distanțe medii și chiar mari.
Trenurile InterRegio circulă, de obicei, pe distanțe lungi și medii și opresc numai în orașe, dar sunt folosite și pentru distanțe foarte mari. Chiar și pe distanțe lungi trenurile InterRegio opresc de obicei în gările din fiecare oraș. De asemenea IR-urile circulă și în trafic internațional.
La trenurile InterRegio sunt folosite garnituri moderne și au o viteză medie mai mare. Garniturile trenurilor InterRegio sunt compuse numai din vagoane de tip salon, clasa I sau a II-a. Pentru distanțe lungi sunt disponibile vagoanele cușetă, de dormit și restaurant. Prețul biletelor este mai ridicat. Trenurile InterRegio necesită rezervare de locuri.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved