Comisia Europeană a lansat în august o nouă versiune a SELFIE, un instrument care ajută şcolile să valorifice tehnologiile digitale pentru predare şi învăţare, în contextul pandemiei de COVID 19.
Pe măsura ce şcolile încep să se redeschidă în întreaga Europă, Comisia Europeană a decis să actualizeze, în luna august, instrumentul SELFIE pentru a le ajuta să reflecteze asupra modului în care fac faţă învăţării la distanţă în timpul pandemiei de COVID-19 şi să planifice următorul an şcolar pe baza nevoilor elevilor şi profesorilor.
Eliza Vaş, expert de la Serviciul Studii Europene din cadrul Institutului European din România ne dă detalii:
"Pandemia de Covid 19 a influenţat în mod decisiv modul în care se face educaţie în Europa, cu cele mai multe activităţi trecând de la forma de predare tradiţională în clase, la o formă digitală, cu ore organizate în mediul online, şi profesori şi elevi aflaţi la distanţa unii de ceilalţi.
Acum într-adevăr în intreaga Europă vorbim despre diverse scenarii de întoarcere la şcoală. In acest sens, Comisia a actualizat instrumentul de autoevaluare SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) pentru a ajuta şcolile să integreze mai bine tehnologiile digitale, în predare, învăţare şi evaluare, dar şi pentru a le sprijini în procesul de reflecţie asupra gradului de digitalizare a actului de predare.
De altfel, instrumentul SELFIE se află printre cele 11 acţiuni ale Planului pentru Educaţia Digitală al CE, care este în curs de actualizare în urma unei consultari publice ce este deschisă până pe 4 septembrie şi la care poate să răspundă orice cetăţean european".
Instrumentul colectează opinii anonime din partea elevilor, a cadrelor didactice şi a directorilor unităţilor de învăţământ pentru a prezenta o imagine sintetică a punctelor forte şi a punctelor slabe ale şcolii în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor digitale.
Cine sunt beneficiarii şi cum pot folosi acest instrument ne explică Eliza Vaş, expert IER: "Beneficiarii instrumentului sunt reprezentanţii şcolilor, elevii şi profesorii, care au la dispsoziţie prin intermediul SELFIE o serie de întrebări şi afirmaţii la care trebuie să răspundă pentru a primi mai apoi un raport cu puncte tari şi puncte slabe ale utilizării noilor tehnologii în procesul de predare-învăţare-evaluare. Este un instrument gratuit, poate să fie folosit de orice şcoală primară, gimnaziu sau liceu din Europa, şi nu numai, şi este disponibil în toate limbile oficiale ale UE.
Pentru a fi folosit efectiv e nevoie ca un reprezentant al unei şcoli să înregistreze instituţia de învăţământ, iar apoi după ce are acces la instrument va putea să trimita linkul pentru completarea unui chestionar, atât de către profesori, cât şi de către elevi, dar şi de alţi reprezentanţi ai şcolii, durata de completare a chestionarului fiind undeva între 20 şi 40 de minute. Ulterior va fi generat un raport care va include acea viziune de ansamblu asupra modului în care se face educaţie digitală în şcoala respectivă şi, e de reţinut faptul că nu sunt colectate date personale. Toate răspunsurile care sunt oferite sunt anonime şi şcoala este cea care intră în posesia raportului generat în urma răspunsurilor date, iar acest raport nu este făcut public decât dacă şcoala decide acest lucru".
Orice instituţie de învăţământ interesată se poate înscrie pe platformă şi poate să utilizeze gratuit instrumentul SELFIE.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved