Raportul votat în Parlamentul european privitor la educația digitală definește mai clar conceptele acesteia. Instrumentele, metodele și resursele sunt cele mai importante elemente ale ei.
În ultimul an, importanța digitalului a crescut simțitor în viața europenilor. Pandemia a arătat nu numai că este nevoie de o accelerare a dezvoltării infrastructurii digitale, ci și de o dobândire de cunoștințe noi întrucât domeniul în expansiune și provocările viitorului ne îndreaptă într-acolo.
Parlamentul European a propus un raport prin care educația digitală, în care aplicațiile tehnologiei informaționale au fost mai solicitate ca oricând, să fie definită mai bine, politica de educație digitală să fie mai cuprinzătoare. Instrumentele, metodele, resursele ca și limitele care vizează educația digitală, riscurile care presupun acest act, sunt evaluate și concepute ca ele să îmbunătățească formarea cetățenilor europeni. În plus, politica de educație digitală îi privește și pe profesori și educatori. Certificatul european de competență digitală se referă la dezvoltarea cunoștințelor profesorilor. Iar încurajarea universităților europene online, a academiilor europene pentru formarea profesorilor și inițiativa europeană pentru robotică și inteligență artificială completează un domeniu care se profilează a fi unul de mare importanță. Pentru această politică privind educația digitală există și o cerere ca 10% din bugetul blocului european și la nivel de state membre să fie alocat educației.
Victor Negrescu, europarlamentar din grupul Alianței Socialiștilor și Democraților Europeni, a votat raportul și a detaliat motivele pentru care a făcut-o.
"La nivelul Parlamentului european, am inițiat un raport al legislativului european privind modul în care putem transforma educația, inclusiv sub aspectul acesta al digitalizării. Principalul element este să definim ce înțelegem noi prin educație digitală și să stabilim, la nivel european, anumite standarde. Acest lucru presupune să ne asigurăm că, într-adevăr, toți cursanții, toți copiii, au acces la o infrastructura adecvată, că au acces la o platformă educațională adaptată procesului de învățare. Că ei au acces la resurse, că profesorii sunt stimulați în a adopta noi metode de predare digitală, că la finalul zilei profesorii au competențe digitale pentru a preda în formatul acesta online. Practic, încercăm să înțelegem ce s-a întâmplat în contextul pandemiei.
De altfel, venim și cu recomandări în așa fel încât educația online să își îmbunătățească nivelul și actul educațional prin instrumente digitale să fie unul mai bun. Sunt state europene care au reușit această transformare, menționez aici Estonia, menționez Finlanda. Cred că este important ca toți copiii europeni, și în mod special cei din România, să aibă acces la cele mai bune formate de educație digitală, educație care este complementară educației tradiționale și care poate veni în sprijinul său dacă este folosită corect și standardele de calitate sunt menținute de toată lumea."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved