La vreme de primăvară, s-a desfăşurat cea mai amplă campanie de strângere de haine: 30 de tone în două săptămâni.
La vreme de primăvară, s-a desfăşurat cea mai amplă campanie de strângere de haine: 30 de tone în două săptămâni. Pornind de la realitatea că zilnic, sute de mii de oameni trec pragul centrelor comerciale din toată țara, pentru cumpărături, în drum spre serviciu, pentru a lua masa sau pentru a se relaxa, a fost lansată o provocare: aceea de a dărui ceva persoanelor cu posibilități materiale reduse. Astfel a fost creat "The Empty Shop", un magazin cu scop umanitar, care a fost deschis în Bucureşti, dar care a avut puncte de colectare în alte 12 mall-uri din ţară.
Anca Baniţă, manager de comunicare, Let's Do It, Romania!, organizaţie care este unul dintre partenerii proiectului, ne-a spus cum s-a născut ideea acestei iniţiative: "La "Let's Do It, Romania!" avem de mai bine de un an, un program de colectare care se numeşte "Let's Share & Care!", prin care colectăm de la companii resurse care nu mai erau folosite: haine, încălţăminte, rechizite, şamd., pentru a le duce mai departe în medii defavorizate şi a susţine educaţia deoarece de multe ori, copiii săraci nu merg la şcoală pentru că nu au cu ce să se îmbrace, mai ales iarna. Deci acest program exista deja de un an. Iar anul acesta, partenerul nostru a venit cu propunerea de a face acest proiect împreună, Empty Shop, care e un concept internaţional. Şi aşa a apărut Empty Shop, care este primul magazin gol dintr-un mall."
Clienții și vizitatorii mall-ului au fost invitați nu să golească rafturile, ci să le umple cu haine pe care nu le mai îmbracă, pentru ca mai apoi acestea să fie donate unor familii cu posibilități materiale reduse. Vine cu detalii Anca Baniţă: "Practic oamenii au avut la dispoziţie o perioadă de aproape două săptămâni pentru a umple acest magazin, pentru a aduce haine mai ales, pentru cei care nu au posibilităţi materiale. Oamenii au venit în număr foarte mare. Succesul a fost mare şi pentru că această campanie a avut loc în perioada Paştelui, o perioadă bună de curăţenie. Este şi primăvara, trecem de la hainele de iarnă la cele de vară, iar colegii de la mall ne spuneau că din oră în oră e nevoie să golească magazinul. A fost un mare succes!"
Am întrebat-o pe Anca Baniţă cum au reacţionat vizitatorii magazinului gol: "Unii ziceau că în sfârşit se bucură că au ce să facă cu aceste haine pe care nu le mai folosesc, pentru că stăteau cu ele demult, alţii se bucură că pot să dea o nouă viaţă hainelor prin faptul că nu le aruncă şi susţin alţi oameni şi le oferă posibilitatea de a duce o viaţă mai bună. Şi e vorba şi despre a duce o viaţă mai simplă, adică, de a nu ne mai încărca cu atât de multe obiecte care nu ne folosesc. A fost o ocazie bună ca oamenii să facă ordine, să-şi elibereze dulapurile de hainele care le sufocau şi pe care nici nu le foloseau, deci provocau şi un oarecare stress."
Campania face parte din strategia Let's Do It, Romania! de combatere a risipei şi de susținere a educației. Colectările de asemenea amploare implică eforturi logistice uriașe și faptul că a existat un magazin dedicat, dar și alte puncte de colectare în mall-uri, a presupus o expunere către un număr mai mare de potențiali donatori, ne-a mai spus interlocutoarea noastră şi a adăugat: "Va urma sortarea de către voluntari şi apoi găsirea beneficiarilor. Suntem în legătură cu mai multe comunităţi datorită parteneriatului nostru cu Teach for Romania, pe care îl avem încă de anul trecut, pentru a găsi beneficiari pentru hainele strânse."
Tonele de haine colectate vor fi sortate cu ajutorul a 50 de voluntari "Let's Do It, Romania!", apoi curățate și livrate unui număr de 1000 de familii din județele Maramureș, Neamț, Iași, Constanța, Târgu Jiu, Călărași, Ialomița.
Anca Baniţă ne-a mai spus ce proiecte ne mai pregătesc cei de la Let's Do It, Romania! "Alte proiecte pe care le avem în derulare: Let's Get Green, un proiect de educaţie în şcoli, o competiţie între şcoli, marele premiu fiind de 15 mii de euro, pentru o transformare completă a şcolii, câştigărorul va fi ales pe 15 iunie. În cadrul proiectului se fac plantări, curăţări şi tot felul de activităţi care primesc punctaj. Cel de-al doilea proiect este cel de curăţenie naţională, din septembrie, pe care îl vom lansa în curând, va fi chiar o zi de curăţenie globală."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved