Strategia Uniunii Europene privind Piața Unică Digitală reprezintă o temă de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe agenda factorilor de decizie în ultimii ani.
Strategia Uniunii Europene privind Piața Unică Digitală reprezintă o temă de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe agenda factorilor de decizie în ultimii ani. În acest sens, Institutul European din România a publicat un nou material în seria Working Papers & Policy Briefs cu referire la rolul autorităților locale și regionale în implementarea Strategiei.
Autoarea lucrării, Mirela Mărcuț (asistent universitar în cadrul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, Universitatea din Oradea) aduce în discuție Strategia privind Piața Unică Digitală, referindu-se la rolul autorităților locale și regionale și necesitatea de a aduce inițiativele adoptate la nivel european cât mai aproape de cetățeni. Un astfel de exemplu este programul Wifi4EU, prin intermediul căruia autoritățile locale au putut aplica pentru finanțare în vederea dotării spațiilor publice cu acces la internet.
Una dintre recomandările prezentate de către autoare se referă la importanța consolidării capacității autorităților regionale în a-și dezvolta propriile strategii privind digitalizarea, pornind de la cadrul european. În felul acesta, ar putea fi organizate consultări cu cetățenii în vederea obținerii de informații cu privire la gradul de alfabetizare digitală, nevoia dezvoltării anumitor competențe digitale ș.a.
Textul integral este disponibil în limba engleză aici.
(Eliza Vaș, Institutul European din România)
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved