Traficul aerian pe aeroportul din Sibiu a crescut, în 2018, cu 32,2 la sută faţă de anul precedent.
Traficul aerian pe aeroportul din Sibiu a crescut, în 2018, cu 32,2 la sută faţă de anul precedent. Această creştere situează aeroportul amintit pe locul 3 în topul aeroporturilor cu trafic sub 5 milioane de pasageri pe an, după Kutaisi, din Georgia, şi Poznan, din Polonia, arată un comunicat al organizaţiei Airports Council International Europe. Documentul subliniază creşterea semnificativă a traficului aerian în aeroporturile europene, în 2018, de peste 136 de milioane de pasageri. În ultimii cinci ani, traficul de pasageri a crescut, pe continent, cu 36,6 la sută.
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri, alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul liniei de metrou care va uni Gara de Nord, principala staţie feroviară a Capitalei, cu aeroportul Bucureşti-Otopeni. Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia care va măsura, în total, 14 kilometri. Se va finanţa totodată construcţia a şase noi staţii de metrou subterane şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane. Termenul prevăzut pentru implementarea proiectului este anul 2023. Lucrările sunt programate să înceapă în a doua jumătate a anului curent. Valoarea totală a proiectului este de aproape un miliard şi 400 de milioane de euro. Cofinanţarea din partea română va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat.
Creşterea economică în partea de est a Uniunii Europene a încetinit în ultimul trimestru al anului trecut, în condiţiile în care Produsul Intern Brut a fost afectat de încetinirea cererii pentru exporturile regiunii, arată Bloomberg. Din cele şase state care urmează să dea publicităţii săptămâna aceasta datele privind evoluţia Produsului Intern Brut în trimestrul patru 2018, economiştii citaţi de articolul semnat de Radoslav Tomek susţin că Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Slovacia ar urma să raporteze creşteri mai modeste în timp ce în România şi Cehia a rămas, probabil, nemodificat. Ei avertizează însă că ritmul de creştere în regiunea Europei de Est, care a devenit un hub important pentru aprovizionarea producătorilor din zona euro, a depăşit nivelul maxim, în condiţiile în care încetinirea economiei mondiale a afectat economiile orientate spre export.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved