În primele cinci luni ale anului, datoria externă a României a crescut cu 5,023 miliarde euro.
Anunţul a fost făcut de Banca Naţională a României care precizează că datoria externă pe termen lung a însumat 77,630 miliarde euro la 31 mai 2020 (70 la sută din totalul datoriei externe), iar datoria externă pe termen scurt a înregistrat nivelul de 33,266 miliarde euro (30 la sută din totalul datoriei externe).
Rata anuală a inflaţiei a urcat la 2,6% în luna iunie a acestui an, de la 2,3% în mai, în condiţiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 5,35%, serviciile cu 2,78%, iar mărfurile nealimentare cu 0,68%. În luna mai a acestui an, câştigul salarial mediu nominal brut în România a fost de 5.188 lei (circa 1.070 de euro), iar câştigul salarial mediu nominal net s-a situat la valoarea de 3.179 lei (circa 655 de euro). Conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), cele mai mari valori ale câştigului salarial mediu nominal net s-au înregistrat în activităţi de servicii în tehnologia informaţiei, inclusiv activităţi de servicii informatice, respectiv 7.772 lei (circa 1.600 de euro), iar cele mai mici în hoteluri şi restaurante, de 1.394 lei (sub 290 de euro).
Piaţa auto din România a înregistrat, în primul semestru al acestui an, o scădere de 31,8% comparativ cu perioada similară din 2019. În topul general pe mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primele locuri se află, în ordine, Dacia, cu 15.768 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 4.679 unităţi, Renault (4.521), Ford, Skoda şi Hyundai, fiecare cu aproape 4 mii de unităţi. Cele mai comercializate modele pe piaţa românească sunt, în ordine, Dacia Logan, Dacia Duster, Dacia Sandero, Renault Clio şi Skoda Octavia. Pe ansamblul primelor şase luni ale anului în curs, autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 65,1% din total, autoturismele diesel - 29%, autoturismele 'verzi', respectiv cele electrice şi cele hibride, având o cotă de piaţă de 5,9%.
Un retailer online a investit 15 mii de euro într-un service pentru trotinete electrice, primul de acest fel din România. Decizia a fost luată după ce compania a constatat că mulţi cumpărători nu citesc instrucţiunile de utilizare, punând imediat în funcţiune trotineta electrică. În consecinţă, cele mai frecvente defecţiuni ale trotinetelor electrice apar, de regulă, după 3 - 6 luni de utilizare, ca urmare a folosirii necorespunzătoare a acestora. Costul unei intervenţii variază între 10 lei (2 euro) şi 150 de lei (30 de euro), în funcţie de durata şi gradul de complexitate al reparaţiilor. În service-ul dedicat sunt reparate lunar circa 500 de trotinete electrice, din orice model, de la toţi producătorii de pe piaţa din România.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved