Consiliul Concurenţei a lansat, la Bucuresti, Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare.
La Bucureşti a fost lansat Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, o platformă care ar trebui să îi ajute pe români să compare preţurile practicate de anumite magazine. Monitorul Preţurilor la alimente îi va oferi oricărei persoane care are acces la internet posibilitatea să vadă cât costă un anumit produs în mai multe magazine, cu ajutorul unui calculator sau telefon mobil.
Consiliul Concurenţei a anunţat că vor putea fi aflate preţuri la 30.000 de produse comercializate în marile magazine din România, adică peste jumătate din produsele alimentare vândute în întreaga ţară. Informaţiile despre preţurile produselor vor putea fi găsite la adresa www.monitorulpreturilor.info, unde deocamdată se găsesc tarifele pentru carburanţi auto şi pentru încărcarea maşinilor electrice. Consiliul Concurenţei se aşteaptă ca după lansarea noii aplicaţii, preţurile produselor să se reducă, pentru a se apropia de nivelul practicat de magazinele care au alimente mai ieftine. Indirect, noul instrument ar putea duce la scăderea preţurilor, acolo unde este cazul, după cum a declarat la Radio România, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu:
"Este un instrument prin care se pot informa cu uşurinţă consumatorii şi, în felul acesta, găsesc magazinul care oferă cele mai ieftine produse. Ne aşteptăm ca presiunea concurenţială să crească şi să oblige şi magazinele care au preţuri mai mari să le reducă spre nivelul celor care au preţuri mai mici. În aceste 30.000 de produse, orice combinaţie e posibilă. Consumatorul o să-şi aleagă coşul de produse care îl interesează, vede preţul fiecărui produs şi poate să vadă în felul acesta care e magazinul din localitatea în care se află unde coşul de produse dorite are cel mai bun preţ".
În acelaşi context, menţionăm că, luni, "Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA", singura companie de stat cu activități în retailul alimentar, a deschis primul magazin alimentar de stat din capitală, după cel de la Sibiu, inaugurat luna trecută. Societatea a fost înființată anul trecut prin hotărâre de guvern. Scopul său declarat este valorificarea resurselor şi producţiei agricole naţionale, prin susţinerea fermierilor şi a fermelor româneşti atât pe piaţa internă, cât şi pe pieţele externe.
Casa pune la dispoziţia micilor producători români centre de colectare a produselor, inclusiv unele mobile, dar şi o reţea de distribuţie. Adaosul practicat în astfel de unităţi comerciale va fi de maximum 30% peste preţul de achiziţie de la producători. În curând, vor mai fi deschise astfel de magazine în trei oraşe din sudul ţării - Piteşti, Slatina, Craiova, precum şi în Timişoara. Planurile reprezentanţilor companiei sunt să creeze o reţea de 60 de magazine în toată ţara.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved