Parlamentul European și Comisia Europeană gândesc măsuri pentru reducerea deceselor în accidentele rutiere de pe teritoriul blocului comunitar.
Într-un raport votat cu 615 voturi pentru, 24 împotrivă și 48 abțineri, Parlamentul European solicită Comisiei Europene să recomande modalități de aplicare a limitelor de viteză sigure. Excesul de viteză este cauza principală în producerea a aproximativ 30% din accidentele rutiere mortale, iar alcoolul este a doua cauză pentru producerea deceselor în accidentele rutiere, aproximativ 25% din total.
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a votat măsurile de siguranță rutieră propuse de Parlamentul European pentru a limita numărul de accidente răspunzătoare pentru aproape 500 de decese rutiere pe săptămână pe teritoriul Uniunii:
"Trebuie să începem cu drumurile, dacă ne gândim la România, trebuie să se construiască mai multe autostrăzi pentru micșorarea traficului pe drumurile naționale. Calitatea drumurilor naționale trebuie îmbunătățită. Mai trebuie și un program de educație de a conduce mașina. Nu e suficient să știi să mânuiești volanul și schimbătorul de viteze, ci trebuie să respecți partenerii de trafic, să ai un mod de a conduce preventiv. S-a discutat despre viteza excesivă, se discută inclusiv despre limitarea posibilității autovehiculelor de a ajunge la viteză foarte mare. S-a discutat de micșorarea vitezei-limită, în Germania există acum o discuție foarte intensă dacă să se limiteze viteza sau nu. Sunt orașe care au trecut la o limită de viteză de 30 km pe oră și există și sisteme inteligente pentru automobile, unul dintre ele este pentru viteză, celălalt pentru menținerea benzii de circulație. Ele vor fi obligatorii în 2022 pentru autovehiculele noi. Chiar și pentru alcool s-a imaginat o măsură care să blocheze autovehiculul și s-au și făcut încercări."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved