Peste 25 de mii de persoane îşi pierd viaţa pe şoselele din Europa şi alte sute de mii sunt rănite ca urmare a accidentelor rutiere datorate, în proporţie de 92% erorilor umane.
Peste 25 de mii de persoane îşi pierd viaţa pe şoselele din Europa şi alte sute de mii sunt rănite ca urmare a accidentelor rutiere datorate, în proporţie de 92% erorilor umane. Siguranţă rutieră depinde de trei factori (vehicule, infrastructuri şi comportamentul conducătorilor auto) iar Parlamentul European, conform unei recente rezoluţii non-legislative, consideră că trebuie luate noi măsuri de siguranţă pentru reducerea numărului de accidente. Conform datelor statistice, în zonele urbane pietonii şi bicicliştii sunt implicaţi în peste jumătate dintre accidentele soldate cu decese şi, din acest motiv, europarlamentarii au solicitat executivului comunitar să modifice legislaţia în domeniu. Una dintre modificări ar viza autoturismele noi care "ar trebui să fie echipate cu sisteme autonome capabile să detecteze pietonii şi cu sisteme inteligente de asistenţă la accelerare". Înaintea votului, comisarul european pentru transporturi, Violeta Bulc, declara în plenul Parlamentului: "Comisia depune eforturi pentru a adopta propunerea de modificare a Regulamentului privind siguranţa generală şi a Regulamentului privind siguranţa pietonilor. Obiectivul nostru este să facem acest lucru ca parte a celui de-al treilea pachet de mobilitate în prima jumătate a anului viitor, dar acest lucru nu este totul. În acelaşi pachet vom prezenta, de asemenea, o propunere de îmbunătăţire a siguranţei infrastructurii."
În rezoluţie este menţionat faptul că unele modificări aduse infrastructurii precum anumite tipuri de parapete de siguranţă sau dispozitive pentru reducerea vitezei pot provoca sau agrava unele accidente, în special în cazul vehiculelor pe două roţi şi, din acest motiv, este necesară o standardizare la nivel european. De asemenea, legislativul european doreşte utilizarea unor etiloteste antidemaraj atât pentru conducătorii auto profesionişti, cât şi pentru conducătorii auto care au provocat un accident rutier sub influenţa băuturilor alcoolice. Comisarul european Violeta Bulc a promis că măsurile de siguranţă rutieră nu se vor opri la graniţele externe ale Uniunii: "Obiectivul nostru este de a aborda siguranţa rutieră într-o manieră cuprinzătoare. Dar vestea bună este - şi aici merită menţionat - că am angajat, de asemenea, ţările vecine, inclusiv cele şase ţări din Balcanii de Vest, Turcia şi ţările Parteneriatului estic, să ne alăture în eforturile noastre într-o manieră activă, pentru că noi călătorim, de asemenea, şi în ţările vecine."
O altă solicitare adresată executivului european este introducerea obligatorie a unor sisteme de monitorizare directă a presiunii din pneuri, a unor sisteme inteligente de avertizare pentru centura de siguranţă şi, nu în cele din urmă, a sistemului eCall, de alarmare în caz de accidente, nu numai la autoturisme, ci şi la vehicule grele, autocare şi motociclete.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved