Miniștrii europeni ai mediului s-au reunit in Luxemburg pentru a adopta câteva concluzii cu privire la implementarea strategiei Uniunii privind economia circulară.
Resursele planetei secătuiesc. Concomitent, poluarea creste. Planeta are nevoie de o gură de aer, de o pauză în exploatarea continuă a resurselor sale naturale. Concluzia este clară: trebuie să ieșim din capcana mentalității: produce- consumă- aruncă.
Exact asta propune economia circulară: oamenii, obișnuiți în actualul model economic- să dețină, sa aibă, să folosească și să arunce- să își schimbe mentalitatea.
Tiparul "obținere, fabricare, utilizare, eliminare" trebuie înlocuit cu un model care să favorizeze reutilizarea, repararea, recondiționarea și reciclarea materialelor și produselor existente.
Consilul european pe probleme de mediu a reconfimat potențialul economiei circulare de a susține creșterea economică și de a reduce dependența Uniunii de materiile prime neregenerabile, în special printr-un volum crescut al reciclării produselor din plastic.
Comisarul european responsabil cu energia și schimbările climatice, Miguel Arias Canete spune că dezbaterile au fost productive chiar dacă au existat divergențe de opinie referitor la cât de îndrăznețe sunt obiectivele propuse: "Mesajul meu către miniștri a fost că propunerile făcute de Comisie sunt ambițioase, echilibrate și corespund întru totul țintelor noastre privind clima și ne vor permite sa reducem emisiile generate de masini și de transportul rutier și în același timp, și asta este important, să asigure competitivitate industriei auto europene".
Păstrând valoarea produselor și materialelor cât mai mult și generând mai puține deșeuri, economia Uniunii Europene poate deveni mai competitivă, reducând, în același timp, presiunea asupra resurselor și asupra mediului. Această dinamică oferă circularitate economiei, minimizează consumul de resurse naturale, dezvoltă oportunități de afaceri, optimizează costurile și creează locuri de muncă.
Subiectul principal al discuțiilor a fost legat de propunerile legislative privind noi standarde de emisii pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare.
Miguel Arias Canete: "Am reiterat, în cadrul discuțiilor, necesitatea de a înainta cu această propunere cât mai repede astfel încât să putem adopta legislația până la finalul actualului mandat. Este crucial pentru ca sectorul transportului rutier să poată contribui la atingerea obiectivelor noastre climatice pentru anul 2o3o dar și pentru angajamentele noastre din acordul de la Paris. Iar obiectivul reducerii emisiilor de dioxid de carbon poate fi indeplinit doar dacă oferim producătorilor un semnal legislativ clar și stabil cât mai curând posibil care să le permită să facă investițiile necesare în tranziția către o mobilitate cu emisii zero".
Consiliul a mai adoptat o reglementare privind standardizarea monitorizării și raportării emisiilor de dioxid de carbon și a cosumului de combustibil pentru vehiculele grele- autobuze, autocare și camioane.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved