Municipalitatea reacţionează după declaraţiile ministrului Mediului în cazul poluării aerului din Bucureşti.
În ultimii doi ani, calitatea aerului în Bucureşti a depăşit cotele maxime admise. În condiţiile în care, în conformitate cu măsurile la nivelul Uniunii Europene, în decursul unui an nu ar trebui să existe mai mult de 35 de zile în care valorile să fie peste limita normală, în 2018, de pildă, în Bucureşti au fost 70 de zile în care acestea au trecut cu peste 30% de maximul admis. Luni, ca urmare a acestor informaţii vehiculate în spaţiul public referitoare la calitatea aerului din Capitală, ministrul liberal al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a făcut o vizită la Staţia de monitorizare a calităţii aerului de la Cercul Militar Naţional, ocazie de a o critica aspru pe primarul social-democrat Gabriela Firea că nu ar fi pus în aplicare niciuna dintre măsurile pe care şi le-a propus în această privinţă.
Municipalitatea a reacţionat imediat! Într-un comunicat, Gabriela Firea spune că nu se poate recupera în 36 de luni ce nu s-a făcut în zeci de ani. Potrivit acesteia, reţelele independente de măsurare a calităţii aerului, administrate de însuşi Ministerul Mediului, nu sunt autorizate/omologate. Indicii de calitate invocaţi reprezintă valori momentane înregistrate de staţiile fixe de monitorizare prin alte metode de măsurare decât cea gravimetrică, deci nu sunt validate. La capitolul 'măsuri deja luate', primarul general al Bucureştiului aminteşte că parcul auto al serviciului de transport în comun al Capitalei a fost modernizat în ultimii 3 ani, Municipalitatea asumându-şi achiziţionarea a 830 de noi mijloace de transport, pentru care au fost alocate 474 de milioane de euro din bugetul local şi din fonduri europene nerambursabile. Pe străzile oraşului circulă, deja, 400 de autobuze noi, în timp ce 130 de autobuze hibrid Mercedes Benz vor ajunge la Bucureşti în primăvara acestui an, urmând să mai fie achiziţionate 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.
Primarul Gabriela Firea aminteşte, totodată, că au fost separate căile de rulare a cinci dintre liniile de tramvai utilizate intens, că, în perioada 2017-2019, au fost acordate 30.000 de vouchere pentru achiziţionarea de biciclete şi că, din 2018, se derulează proiectul privind realizarea a patru trasee de piste de biciclete cu o lungime totală de peste 48 de kilometri. A fost iniţiat un program de eco-vouchere pentru eliminarea din traficul bucureştean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare şi a fost gândit un proiect-pilot al autobuzului şcolar. În fine, în Bucureşti a intrat în vigoare, la acest început de ianuarie, şi vinieta OXIGEN, prin acest program, Capitala urmând să se alinieze la tendinţele altor oraşe europene, care, prin instaurarea unor taxe de poluare, au obţinut rezultate spectaculoase în îmbunătăţirea calităţii aerului şi au dus, implicit, la decongestionarea traficului rutier în zonele centrale. Banii colectaţi prin această vinietă vor fi alocaţi numai pentru alte măsuri de protejare a mediului.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved