O tragedie provocată de prabuşirea unui pod lângă oraşul italian Genova a determinat autoritatile de la Bucuresti să prezinte o situaţie a podurilor din România.
După prăbuşirea, marţi, a unui pod în apropiere de oraşul italian Genova, tragedie soldată cu moartea a zeci de persoane, inclusiv români, guvernul de la Roma a deschis o anchetă asupra activităţii companiei, responsabilă de întreţinerea podului, care riscă o amendă de cel puţin 150 de milioane de euro şi revocarea concesiunii austostrăzii. Tragedia din Italia a determinat şi autorităţile din alte țări, precum România, Bulgaria, Ucraina, să anunţe verificări sau renovări de poduri.
Compania Naţională de Drumuri (CNAIR) a anunţat că podurile din România nu se află într-o stare gravă. Din cele 4.250 de poduri ale reţelei de drumuri naţionale, doar 37 prezintă unele probleme tehnice, dar majoritatea sunt situate pe drumuri secundare, a precizat compania. Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii şi devierii circulaţiei pe alte rute, susține CNAIR.
Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar şi mai devreme, dacă situaţia o cere. Compania precizează într-un comunicat că intervalul pentru lucrări de întreţinere periodică este cuprins între 10 şi 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitală este cuprins între 35-50 ani, în funcţie de evaluările tehnice. Potrivit unui comunicat al Companiei, va fi lansată, în curând, o licitaţie publică pentru atribuirea contractelor de reabilitare a podurilor care traversează sectorul românesc al Dunării, de pe autostrada A2.
La rîndul său, şeful Executivului de la Sofia, Boiko Borisov, a cerut ca toate podurile din Bulgaria să fie verificate, renovate şi consolidate de urgenţă, după prăbuşirea viaductului din Italia. Ministrul bulgar al lucrărilor publice a anunţat că peste 200 de poduri, majoritatea construite în urmă cu 35-40 de ani, sunt în stare proastă. Infrastructura rutuera din Romania este un subiect sensibil. Romania pe ultimele locuri in UE la constructia de autostrazi.
În august 2018, România avea aproximativ 774 de kilometri de autostradă. Bugetul pentru acest an în domeniul infrastructurii rutiere adoptat de Parlament contine alocari insuficiente pentru autostrazile aflate în lucru, la jumătate sau chiar un sfert faţă de cât ar fi nevoie, deşi unele proiecte ar trebui finalizate în 2019. In plus, mai multe proiecte care au contractele semnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au 0 lei alocati pe anul următor. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate în licitatie în 2017 au alocări infime pentru 2018: Autostrada Sibiu - Pitesti, drumul expres Pitesti - Craiova, primii kilometri de autostrada din Moldova, autostrada de centura Sud a Capitalei sau Podul peste Dunare de la Brăila.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved