Capitala României găzduieşte prima ediţie a expoziţiei BINAR, proiect iniţiat de The Institute şi găzduit în clădirea monument istoric a fostului restaurant Cina.
Capitala României găzduieşte prima ediţie a expoziţiei BINAR, proiect iniţiat de The Institute şi găzduit în clădirea monument istoric a fostului restaurant Cina. BINAR reuneşte instalaţii new media (de realitate virtuală şi augmentată, de inteligenţă artificială, artă algoritmică şi video mapping). Expoziţia îşi propune să aducă laolaltă şi să promoveze cu precădere proiecte ale unor creatori din România - dintre cei implicaţi în artele digitale. Multe dintre ele au la activ cel puţin o recunoaştere internaţională.
Ana Păun, director de comunicare The Institute explică: " Povestea ei începe anul trecut, când am organizat o expoziţie pilot dedicată noilor tehnologii. Anul trecut avea un alt nume şi a fost prezentată în contextul unui festival de publicitate digitală pe care noi îl organizăm de foarte mulţi ani. A existat un interes foarte mare din partea publicului şi ne-am dat seama că are foarte mare potenţial şi poate deveni de sine stătătoare. Şi aşa s-a născut BINAR. Această primă ediţie va reuni peste 50 de proiecte, dintre cele mai diverse. Inclusiv proiecte de artă algoritmică, ceva cu totul nou."
Arta sau designul sau arhitectura algoritmică - se pare că toate denumirile sunt valabile - constă în nişte softuri, creaţii ale inteligenţei artificiale - aplicate în artă. Şi aici, Binar Bucureşti 2019 vine cu o propunere foarte atrăgătoare. Ana Păun ne spune mai multe. "Avem un proiect foarte frumos, realizat de Vlad Ţenu, arhitect, şi Julien Britnic. O instalaţie care se numeşte "The Cloud". Ce pot spune, ca să nu stric surpriza, este că genul acesta de design algoritmic a fost folosit de Vlad Ţenu pentru a crea (alături de Lana Dumitru) o rochie cu totul specială pe care a purtat-o cântăreaţa Bjork, la un concert din Marea Britanie, în 2018. Şi rochia a făcut furori. De fapt, asta aduce BINAR în materie de noutate. În contextul în care industria new media din România s-a dezvoltat remarcabil. Interesant este că noi aducem proiecte, în special româneşti, care s-au bucurat de recunoaştere internaţională. De exemplu, filmul RocketMan360, singurul film VR românesc selectat anul acesta la Sundance Film Festival. Avem şi un parteneriat cu "The Wrong Biennale"- un eveniment pe care l-aş numi mondial, care încearcă să dezvolte cultura digitală contemporană. Prin acest parteneriat, la Bucureşti va fi prezentat un proiect numit "Predictive Art Bot", un algoritm care transformă titlurile ştirilor din presă în concepte artistice. Acest proiect a fost expus şi la Centrul Pompidou, de la Paris."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved