"Toni Erdmann", în regia lui Maren Ade, coprodus de românca Ada Solomon, intră în cursa pentru trofeul OSCAR la categoria cel mai bun lungmetraj străin la cea de-a 89-a ediţie a Premiilor Academiei Americane de Film.
"Toni Erdmann", în regia lui Maren Ade, coprodus de românca Ada Solomon, intră în cursa pentru trofeul OSCAR la categoria cel mai bun lungmetraj străin la cea de-a 89-a ediţie a Premiilor Academiei Americane de Film. Evenimentul va avea loc pe 26 februarie 2017 la Teatrul Dolby din Hollywood, Los Angeles. Lungmetrajul, filmat aproape integral în România, este singura peliculă lansată în 2016 inclusă în TOP 100 cele mai bune filme ale secolului 21 de către BBC Culture. "Toni Erdmann" a fost proiectat în premieră mondială în competiţia oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2016, unde a impresionat atât presa de specialitate, cât şi spectatorii, fiind filmul cel mai apreciat de critici şi jurnalişti. Pelicula a fost recompensată cu Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun film din competiţia oficială a celei de-a 69 ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes, fiind una dintre favoritele criticilor la trofeul Palme D'Or. "Recunoaşterea filmului "Toni Erdmann" este covârşitoare. Nominalizările vin şi se uită aşa cum apar, filmul însă rămâne. Şi faptul că în urma acestor recunoaşteri internaţionale filmul este văzut de tot mai mulţi spectatori este cea mai dorită recompensă pentru cei care au lucrat la el", declară producătorul Ada Solomon, primul producător din istoria cinematografiei româneşti care este nominalizat la prestigiosul trofeu oferit de Academia Americană de Film. "Pentru mine, nu este primordial succesul comercial, în schimb, filmul trebuie să aibă ceva de spus şi să ridice nişte întrebări de orice natură. Pot fi despre alegerile noastre personale, despre drumul istoriei, despre ce se întâmplă în societate în zilele noastre sau nu de mult, cam acestea sunt criteriile după care aleg proiectele în care să mă implic. În ceea ce priveşte proiectele internaţionale, coproducţiile minoritare, sau filmele străine în producerea cărora mă implic şi care devin filme cu participare românească, acestea sunt -în cele mai multe cazuri- legate de România, dar şi de o anume privire asupra României. Nu orice film care se întâmplă aici sau care are o poveste legată de România mă interesează. Continui să pun pe primul loc ce spune şi cum spune un film, mai întâi prin scenariu, ceea ce stârneşte în spectatori. Poate că până la urmă este vorba despre filme pe care eu, personal, aş vrea să le văd pe marele ecran."
"TONI ERDMANN" spune povestea lui Winfried, un tată excentric, ajuns la pensie şi pus mereu pe glume, care hotărăşte să îi facă o vizită surpriză fiicei sale, Ines, o femeie de carieră serioasă, care lucrează la un proiect important ca strateg corporatist în Bucureşti. Variety, prestigioasa publicaţie americană, consideră că cel de-al treilea lungmetraj al lui Maren Ade, "un studiu unic al relaţiei tată - fiică, înstrăinaţi unul faţă de celălalt, dar deopotrivă depresivi", este un "triumf uman, hilar". Din distribuţia filmului fac parte Peter Simonischek şi Sandra Hüller, Michael Wittenborn, Thomas Loibl, Trystan Pütter, Hadewych Minis, Lucy Russell alături de actorii români Vlad Ivanov, Ingrid Bisu, Alexandru Papadopol şi Victoria Cociaş. Ada Solomon, coproducătoare. "Mă interesează şi m-a interesat farte tare subiectul acesta al dezrădăcinării, viaţa acestor nomazi de lux care sunt tehnicienii de înaltă calificare care lucrează departe de familia lor, de prietenii lor, de cultura în care au crescut. Mă interesează felul în care această dezrădăcinare îi afectează la nivel emoţional. Am urmărit comunitatea de expaţi din România şi voiam, la rândul meu, să transform asta într-un subiect de film, pentru că mi se pare că vorbeşte foarte mult despre lumea în care trăim şi despre felul în care ne lăsăm pe noi, ca fiinţe, pentru nişte idealuri care ne asigură doar un confort financiar, un statut social, dar nu ne asigură şi un confort emoţional. Pe de o parte, este vorba de alegerile pe care le facem în viaţă, între a construi o carieră şi relaţia pe care o avem cu cei apropiaţi, cum uităm de ei şi cât de des uităm de ei, cât de des reacţionăm la încercările lor de a se reapropia de noi şi cât de tare regretăm că nu i-am ascultat sau că nu i-am auzit în anumite momente."
Ada Solomon spune că a fost imediat convinsă de proiectul regizoarei Maren Ade, care a documentat foarte bine subiectul "Maren Ade este un cineast cu o viziune foarte largă şi cu o atenţie deosebită în ceea ce priveşte documentarea. Iar apropierea mea de documentar şi de tot ceea ce îneamnă cercetarea şi pregătirea unui subiect în funcţie de realitate, felul în care ea a ales să-şi documenteze scenariul şi cât timp i-a luat această documentare, astfel încât totul să fie cât mai verosimil şi să se sprijine pe o construcţie realistă, a fost parte din farmecul acestei experienţe, care a durat aproape doi ani şi jumătate. Iar în tot acest timp am schimbat sute de gânduri, am avut nenumărate discuţii, ea a petrecut foarte multă vreme în România. Bineînţeles a fost o documentare enormă făcută şi de acasă, citind şi materiale din România, şi ceea ce apare în presa internaţională."
Alături de pelicula ''Bacalaureat'', regizată de Cristian Mungiu, ''Toni Erdmann'' se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved