Guvernul român speră ca până la sfârşitul anului să anunţe semnarea contractului pentru cel mai aşteptat tronson de autostradă.
Licitaţia pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti - Braşov, ce va străpunge Carpaţii Meridionali de la sud la nord, va fi lansată luni. Anunţul a fost făcut de premierul Viorica Dăncilă, care a estimat că un acord pentru realizarea acestui proiect în parteneriat public - privat va fi semnat până la sfârşitul anului. Viorica Dăncilă: "Un proiect aşteptat de mult timp şi pentru care Guvernul a făcut eforturi în ultimele luni. În termen de 30 de zile investitori români şi străini pot depune ofertele, iar tipul licitaţiei va fi selecţia competitivă. Vor urma negocieri cu investitorii selectaţi astfel încât în luna decembrie estimăm semnarea acordului de parteneriat-public privat pentru realizarea acestei autostrăzi".
Nu a fost avansată o sumă estimativă pentru construirea autostrăzii Ploieşti-Braşov. Aceste municipii sunt legate, în prezent, de un drum european care trece prin cele mai populare staţiuni montane din România, iar traficul infernal, în special în week-end şi în vacanţe, l-a plasat în topul celor mai aglomerate drumuri din partea sud-estică a continentului. A stârnit nedumerire soluţia de finanţare, respectiv parteneriatul public - privat, aleasă şi în cazul autostrăzii Moldova, care va lega zona centrală de nord-estul teritoriului, soluţie criticată de opoziţie. În ton cu comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu, liderul PNL, Ludovic Orban, a solicitat Executivului să ceară Comisiei Europene finanţare din fonduri nerambursabile pentru Autostrada Moldova. Ludovic Orban: "De fapt, odată cu decizia guvernului PSD de a finanţa această Autostradă Moldova prin parteneriat public - privat, Guvernul a transmis mesajul că nu reprezintă o prioritate realizarea acestui tronson şi că nu are de gând, de fapt, să realizeze acest tronson vital de autostradă. Este clar prin comunicarea limpede a comisarului european, Corina Creţu, că acest tronson de autostradă se poate construi din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mediu".
Corina Creţu a criticat vehement Guvernul de la Bucureşti pentru lipsa de proiecte în domeniul infrastructurii, capitol la care România ar putea primi fonduri europene. Ea a spus că în domeniul transporturilor s-au pierdut deja două miliarde de euro şi se fac eforturi pentru a se evita dezangajări din fondurile alocate perioadei 2014-2020. Autorităţile au anunţat că vor da în folosinţă în acest an circa 100 de km de autostradă, în nord-vestul şi vestul ţării. România are mai puţin de 750 de kilometri de autostradă, din care circa 100 sunt moşteniţi de la regimul comunist. Presa prezenta o statistică amară conform căreia, dacă toate promisiunile făcute de miniştrii Transporturilor care s-au succedat în ultimi cinci ani ar fi devenit realitate, ţara ar fi fost brăzdată, acum, de 8.000 de kilometri de autostradă.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved