Transportatorii rutieri români vor ordonanţe de urgenţă prin care să le fie reglementată activitatea.
Transportatorii români protestează. Ei şi-au strigat nemulţumirile două zile la rând, miercuri şi joi, în piaţa din centrul Bucureştiului, din faţa sediului Guvernului. Nemulţumirea lor e clară: mult aşteptatele două ordonanţe de urgenţă în domeniul transporturilor de pasageri, promise de Executiv, sunt blocate pe circuitul de avizare.
Miercuri, piaţa din faţa Guvernului a fost ocupată de membrii Federaţiei Operatorilor Români de Transport FORT, care aveau revendicări legate de cursele cu microbuze şi autocare la nivel judeţean şi naţional. Contractele în vigoare în prezent urmează să expire în luna iunie, iar pentru a participa la noile licitaţii, firmele trebuie să aibă microbuze şi autocare noi. Or, ei vor să fie scutiţi de obligaţia cu pricina. Scopul protestului lor a fost atins: Guvernul le-a promis că modificările legislative cerute vor fi aplicate în viitorul apropiat, probabil chiar săptămâna viitoare.
Chiar şi aşa, cealaltă mare confederaţie sindicală din domeniu, a Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România COTAR, nu a renunţat la protestul anunţat pentru ziua următoare - joi. COTAR îi reprezintă în speţă pe taximetrişti, care vor ca Legea care le gestionează activitatea să fie modificată prin eliminarea sintagmei 'în mod repetat', prin care, în baza actualului act normativ, nu este permisă sancţionarea şoferilor care folosesc aplicaţii pentru telefoanele mobile atunci când efectuează transport de persoane contra cost, dar fără licenţă. Sintagma respectivă le permite, în acest moment, firmelor din judeţul Ilfov, vecin Bucureştiului, să aibă activitate în Capitală, deşi nu au autorizaţii eliberate de Primăria Generală.
Apoi, este vorba şi de Uber şi Taxify, care - trebuie spus - fac, la ora actuală, concurenţă serioasă companiilor de taxi clasice ai căror angajaţi au fost, nu o dată, în centrul criticilor clienţilor lor pentru condiţiile de transport ce lăsau de dorit sau pentru negocierea ilegală a tarifului unei curse.
Deşi şi-au cerut scuze, transportatorii au creat, prin protestele lor, un disconfort serios atât în Bucureşti, cât şi pe drumurile naţionale. Au avertizat, însă, şi că, dacă nu li se rezolvă problemele semnalate, transportatorii rutieri autorizaţi de persoane vor organiza, în perioada următoare, săptămânal, un miting de amploare.
Nici sindicaliştii din metrou nu sunt foarte mulţumiţi! Au anunţat că pichetează, timp de două zile, joi şi vineri, timp de o oră, sediul Ministerului Transporturilor, acuzând că autorităţile sunt indiferente la problemele de siguranţă pe care le au unele garnituri. Sindicaliştii au evocat incidentul produs la începutul acestui an într-un depou, când două vagoane goale au sărit de pe şine şi au explicat că, din cele 80 de garnituri din dotarea Metrorex, la 13 pot apărea astfel de situaţii.
Ministrul de resort Răzvan Cuc s-a declarat convins că trenurile de la metrou nu au nicio problemă şi că, de fapt, scopul acţiunilor sindicale legat de spaţiile comerciale din subteran. Până acum gestionate de sindicatele din Metrorex, ele urmeasă fie atribuite printr-o procedură transparentă de licitaţie.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved