Rețeaua Eurydice a Comisiei Europene a publicat un raport intitulat "Educația și formarea adulților în Europa: crearea de parcursuri incluzive către competențe și calificări".
În cadrul Raportului Comisiei Europene privind educația și formarea adulților în Europa sunt examinate abordările actuale de promovare a învățării pe tot parcursul vieții, cu un accent deosebit pe politicile și măsurile de sprijinire a accesului adulților cu un nivel scăzut de competențe și calificări la oportunitățile de învățare.
Am vorbit despre raportul respective, care analizează 42 de sisteme de educație și formare din 37 de țări europene, cu Dragoș Pîslaru, europarlamentar Renew Europe.
"Este foarte important să înțelegem contextul în care apare acest raport. Acest raport apare în contextul pandemiei, în contextul în care noile tehnologii și transformarea digitală au schimbat practic modul în care trăim și lucrăm. Și cred că pandemia a creat un ritm de schimbare chiar mai alert decât în trecut, o lipsă de predictibilitate, temeri cu privire la viitor, dacă meseriile de azi vor mai rămâne în viitor. În acest context dezvoltarea abilităților și competențelor pe tot parcursul vieții a devenit un aspect esențial, toată lumea are nevoie de oportunitate și de acces pe piața forței de muncă și are un drept- aș spune fundamental- de a dobândi noi cunoștințe. Este nevoie să înveți lucruri ca să-ți poți face o viață mai bună.
Raportul arată niște lucruri destul de îngrijorătoare și anume că atunci când există un acces mai scăzut la educație, persoanele respective vor avea și o situație materială mai proastă, se vor afla printre grupurile defavorizate pe piața muncii. Și este foarte posibil ca acum, în contextul postpandemic, viața acestor grupuri vulnerabile să se înrăutățească.
Este un Raport care arată că mai bine de 40% din populația UE nu are competențe digitale de bază și atunci se pune problema cum ar putea aceste persoane să se descurce în continuare în condițiile în care tehnologiile digitale sunt foarte promovate și această transformare digitală este de fapt o ancoră importantă pentru dezvoltarea în viitor a UE. Și de aceea trebuie investit în aceste sistemele educaționale - asta este partea de concluzii și recomandări făcută de Raportul Eurydice- pentru a putea să conecteze grupurile vulnerabile de cursanți adulți, pentru a le încuraja participarea în societate. Astfel vor avea acces la locuri de muncă mai bine plătite, care să le permită să ducă o viață decentă. Așa că nu este un raport doar teoretic, ci și foarte aplicat și receptiv în ceea ce privește modul în care societatea se dezvoltă, arătând și în ce direcție ar trebui să se dezvolte."
În plus față de examinarea modului în care inițiativele privind educația și formarea adulților sunt coordonate la nivel național, raportul prezintă și o cartografiere unică a programelor de educație și formare destinate adulților finanțate și cofinanțate din fonduri publice, precum și a orientărilor și măsurilor de sprijin existente pentru cei mai puțin calificați.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved