Tradițiile românești de Crăciun - la Institutul Cultural Român din New York. Recital, colinde şi o expoziție de icoane pe sticlă și desene colorate, pe tema "Nașterea Domnului", realizate de copii.
ICR Istanbul continuă organizarea de evenimente culturale cu și pentru diaspora din capitala turcă. Joi - concert de colinde susţinut de muzicienii Mihaela și Adrian Andrei. Invitații ICR Istanbul au o activitate bogată și de succes, ambii fiind muzicieni profesioniști. Repertoriul celor doi include muzică renascentistă, muzică latino‐americană, dar și creații originale pentru voce și chitară semnate de Adrian Andrei. Concertul de colinde de la ICR Istanbul se înscrie în seria de proiecte culturale care contribuie la păstrarea identității etnice, culturale şi religioase a comunităților de români din Turcia, fiind un eveniment destinat cu prioritate diasporei române, dar și publicului local interesat de tradițiile și obiceiurile naționale.
Tradițiile românești de Crăciun - la Institutul Cultural Român din New York. Un grup de 30 de copii, îmbrăcați în costume tradiționale românești, de la școala duminicală care funcționează pe lângă Biserica românească "Sf. Maria", susţin un recital de muzică de cameră şi unul de colinde românești și de poezii dedicate Crăciunului. Programul mai cuprinde o expoziție de icoane pe sticlă și desene colorate, pe tema "Nașterea Domnului", realizate de copii. Proiectul se dorește o celebrare a tradițiilor românești de Crăciun, retrăite de cei din comunitatea românească din SUA și împărtășite celor de alte naționalități, prin intermediul actului artistic.
Instalația "Columna mutãtio - LA SPIRALE" a artistei Luminița Țăranu mai poate fi vizitată în zilele de 24 și 31 decembrie 2017, la Roma. Instalația are două fețe: fața internă și cea externă a Spiralei. Pe fața internă, artista a dorit să aducă un omagiu poporului dac, introducând simbolurile culturii şi spiritualității predacice. Partea externă are un impact cromatic intens care evocă forța vieții într-o "lume în culori". Instalația face referire la "mutația" de semnificație care se petrece în decursul istoriei, considerând opera ca pe un profund omagiu adus memoriei acelui trecut retrăit în prezent. Artista a proiectat Columna ca o lungă "panglică" din marmură cu basoreliefuri "înfășurată" în jurul unui fus.
Până pe 14 ianuarie 2018, Muzeul de Arte Frumoase din Gent găzduiește prima retrospectivă din Belgia consacrată Getei Brătescu, una dintre figurile centrale ale artei postbelice est-europene. Expoziția Geta Brătescu: An Atelier of One's Own celebrează creativitatea remarcabilă a artistei, care s-a manifestat timp de șase decenii în diverse medii, de la desen și colajul textil, la film, instalație și performance. Geta Brătescu: An Atelier of One's Own este prima expoziție majoră a unui artist român găzduită de celebrul spațiu expozițional belgian și doar a patra mare frescă monografică a artistei în afara României. Proiectul expozițional reunește 52 de lucrări provenite din colecţii internaţionale, precum şi din atelierul său, care sunt expuse în premieră în Belgia. Supranumită "Marea doamnă a artei conceptuale din România", Geta Brătescu (n. 1926) este o reprezentantă importantă a avangardei postbelice, a cărei contribuție artistică pluridisciplinară este rezultatul studiilor în literatură şi filosofie, urmate în paralel cu cele de artă. Presa internațională i-a acordat spații ample după alegerea sa ca reprezentant al României la Bienala de la Veneția si după succesul unei expoziții la Londra.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved