Parlamentul European dorește ca Uniunea Europeană să îndeplinească "viziunea zero" privind decesele cauzate de accidente rutiere până în 2050.
Pentru a atinge obiectivul "niciun deces pe drumurile din Uniunea Europeană" până în 2050, Parlamentul European a solicita măsuri mai solide de siguranță rutieră.
Potrivit unor cifre recente, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia, în timp ce România a raportat, în 2020, cea mai mare rată a mortalității din Uniunea Europeană.
În susținerea rezoluției privind siguranța rutieră, adoptată de Parlamentul European la începutul lunii octombrie 2021, raportoarea Elena Kountoura a solicitat Comisiei și guvernelor să aplice măsuri specifice de protejare a vieților, cum ar fi limite de viteză mai mici, un transfer modal accelerat către alte forme de transport și o nouă agenție europeană pentru transport rutier.
Eurodeputata Elena Kountoura:
"În fiecare an, peste 20.000 de concetățeni și copii noștri sunt uciși pe străzile Europei și peste 120.000 sunt grav răniți. Din păcate, rata de scădere a deceselor din accidente de circulație a fost înghețată în ultimii ani. Potrivit unor statistici valabile, șoferii de mașini se bucură de o siguranță mai mare pe drumuri, în timp ce pietonii și bicicliștii rămân expuși unui risc crescut. Prin urmare, este necesar un nou cadru global privind politica de siguranță rutieră pentru a umple golurile legislative și pentru a face din nou progrese.
Raportul conține propuneri ambițioase de reducere a numărului de morți și răniți grav cu 40% până în 2030. Propunem intervenții și reforme în patru categorii de vehicule sigure, infrastructuri securizate, utilizarea în siguranță a drumurilor, creând un cadru adecvat pentru viitor. Toate propunerile noastre sunt importante pentru că pot salva vieți. De exemplu, trebuie realizată o înregistrare și o evaluare sistematică a drumurilor europene pentru a investi cu prioritate în locurile cele mai periculoase, folosind resurse europene și naționale. Viteza și alcoolul ucid. Propunem introducerea unei limite de 30 km/h în orașe, dezvoltarea noii generații de sisteme inteligente de control al vitezei și toleranță zero la alcool.
De asemenea, propunem crearea unei noi agenții europene de transport rutier în conformitate cu standardele organizațiilor pentru alte moduri de transport, care va oferi sprijin și know-how valoros.
În cele din urmă, propunem instituirea Anului european al siguranței rutiere, deoarece creșterea gradului de conștientizare și informarea cetățenilor cu privire la siguranța rutieră este esențială pentru atingerea obiectivelor noastre și salvarea de vieți."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved