Continuă repatrierea românilor abandonaţi pe aeroporturile din Europa de operatorul aerian privat Blue Air.
E greu de imaginat, zilele acestea, un brand mai impopular în România decât acela al operatorului aerian privat Blue Air. Rămas fără bani, acesta a abandonat mii de pasageri pe aeroporturile din toată Europa. Guvernul de la Bucureşti a alocat cinci milioane de lei (echivalentul a circa un milion de euro) din Fondul de rezervă, pentru acoperirea cheltuielilor cu repatrierea românilor blocaţi în străinătate. Banii trebuie apoi recuperaţi în întregime de la operator - a subliniat premierul Nicolae Ciucă.
Şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, i-a îndemnat pe pasagerii batjocoriţi să ceară despăgubiri operatorului aerian şi să caute alte variante pentru a reveni în ţară, având în vedere că TAROM, compania de stat care îi repatriază pe o parte dintre ei, nu are cum să opereze toate zborurile anulate de Blue Air.
Din opoziţie, fostul ministrul al Transporturilor, liderul USR, Cătălin Drulă, îl acuză pe Grindeanu că ştia despre situaţia de la Blue Air, "dar nu le-a spus şi românilor să nu-şi cumpere bilete". Astfel, mii de oameni au rămas cu banii daţi - adaugă Drulă, care mai afirmă că "se minte în spaţiul public şi se spune că vor lua banii, dar nu mai au ce să ia de la Blue Air. Blue Air este în faliment, nimeni nu-şi va mai vedea banii de acolo".
Până acum, mii de oameni au cerut ajutor pentru a se întoarce în România, iar TAROM a făcut câteva zboruri speciale, cele mai multe în Grecia. Iniţial, Blue Air a decis să suspende până, pe 12 septembrie, toate cursele programate, din cauza blocării conturilor sale de către Administraţia pentru Fondul de Mediu, la care are o datorie de peste 28 de milioane de lei. Potrivit datelor furnizate chiar de către Blue Air, suspendarea zborurilor a însemnat anularea a 400 de curse, pentru care aveau bilete peste 54.000 de călători. Acum, operatorul aerian ar intenţiona să reia zborurile abia pe 10 octombrie, deşi autorităţile i-au deblocat conturile.
Şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a spus că instituţia pe care o conduce ia în calcul să depună o plângere penală împotriva companiei Blue Air. El a declarat că operatorul aerian a dovedit, deja, că nu îi pasă de drepturile pasagerilor. ANPC a sancţionat în urmă cu două luni compania pentru că, de la începutul anului, ar fi anulat numeroase zboruri, decizie care a afectat zeci de mii de pasageri.
Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra - Low - Cost. În cei 17 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 32 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri, precizeaza un comunicat al operatorului aerian. În vremuri normale, acest comunicat ar fi părut un bilanţi de etapă. Acum sună a epitaf.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved