Compania aeriană românească low-cost Blue Air anunță introducerea a 49 de noi zboruri săptămânale în perioada sărbătorilor de iarnă.
Acestea vor fi operate în perioada 18 decembrie 2020 - 10 ianuarie 2021. Vorbim despre șapte destinații preferate ale românilor, cu plecare de pe aeroportul din București: Barcelona, Birmingham, Bologna, Glasgow, Madrid, Roma și Viena. Aceste destinații vor face parte din orarul temporar de iarnă 2020-2021, dar vor fi introduse în programul regulat de zbor în cadrul orarului de vară Blue Air 2021.
Noile rute operabile din 18 decembrie 2020 până pe 10 ianuarie 2021 (cu excepția zilelor de 25 decembrie și 1 ianuarie) sunt: Bucureşti - Roma (aeroportul Fiumicino): nouă zboruri pe săptămână, București - Glasgow, București - Bologna, București - Viena, București - Birmingham și București - Barcelona cu câte șapte zboruri pe săptămână și Bucureşti - Madrid cu cinci zboruri pe săptămână.
În altă ordine de idei, Aeroportul Internațional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca va avea o cale de rulare nouă, paralelă cu pista. Este vorba despre un proiect care vizează să crească accesibilitatea și mobilitatea regională, prin asigurarea infrastructurii necesare. De la declanşarea pandemiei, transportul aerian a fost printre cele mai afectate domenii de activitate, dar acum această industrie încearcă să se recompună. Proiectul de infrastructură beneficiază de 50% fonduri europene. Oficialii terminalului din Cluj avansează un termen de finalizare de nouă luni, care depinde, însă, de cum va fi această iarnă. Noul proiect vine în contextul în care vechea cale de rulare nu doar că era depășită, dar necesita costuri mari de întreținere și limita accesul aeronavelor. Vechea cale de rulare datează din 1968.
Ministrul român al Transporturilor, Lucian Bode, anunță că noua linie feroviară dintre Aeroportul internaţional «Henri Coandă» Otopeni și Gara de Nord din Bucureşti va fi inaugurată în 12 decembrie. Un singur tren-navetă va duce călătorii din gară la aeroport şi invers și acesta se va succeda la intervale de 50 de minute. Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, spune că acest interval este afectat de existența altor trenuri în grafic și că speră ca intervalul să se reducă la 30 de minute în viitor.
Trenul care va opera această distanță este un automotor și are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcție de configurație. CFR Călători are în prezent un parc activ de 1.002 vagoane, din care 260 au fost reparate şi 28 au fost modernizate în acest an. Oficialii de la Transporturi spun că distanța de 19,5 km dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional Otopeni va fi parcursă în 15 minute. Noua cale ferată spre aeroport ajunge lângă Terminalul Sosiri de la Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" şi a fost construită cu finanțare europeană nerambursabilă.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved