Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri pentru ca politicile UE în materie de climă, energie, utilizare a terenurilor, transporturi și fiscalitate să permită reducerea emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.
Comisia Europeană a anunțat cadrul legislativ privind schimbările climatice, care urmărește să ajute blocul comunitar să-și atingă obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 cu 55% până în 2030 și de a deveni neutru în materie de carbon până în 2050. Propunerile Comisiei Europene vor permite accelerarea necesară a reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră în următorul deceniu. Acestea combină aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și consolidarea actualului sistem de comercializare a certificatelor de emisii al UE, utilizarea sporită a energiei regenerabile, o mai mare eficiență energetică.
Prin același cadru legislativ, Comisia urmărește o dezvoltare mai rapidă a modurilor de transport cu emisii reduse, precum și a infrastructurii și a combustibililor care să le susțină. Obiective importante ale Comisiei sunt și alinierea politicilor fiscale la obiectivele europene ale Pactului Verde, măsurile de prevenire a relocării emisiilor de dioxid de carbon și instrumentele de conservare și dezvoltare a absorbanților naturali pentru carbon.
Votul din plen a fost decisiv pentru combaterea schimbărilor climatice, declară europarlamentarul Nicu Ștefănuță din grupul Renew Europe, care a condus negocierile unuia dintre cele mai importante dosare care formează setul de propuneri legislative "Fit for 55"/ "Pregătiți pentru 55", esențial în ceea ce privește reducerea drastică a emisiilor de gaze cu efect de seră - cu cel puțin 55% până în anul 2030. Este vorba de CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) sau Mecanismul Uniunii Europene de Ajustare la Frontieră a Emisiilor de Dioxid de Carbon.
Nicu Ștefănuță: "Întreprinderile europene trebuie sa respecte niste reguli de mediu foarte clare, pe când cele din afara UE, întreprinderile din China, Rusia și alte state nu sunt obligate să respecte aceste reguli. Și atunci nu este corect ca produsele care se importă în UE din state ca Rusia sau China să nu corespundă din punct de vedere climatic, adică să fie produse cu o mare cantitate de carbon. De aceea este corect să încercăm să redresăm această situație printr-o taxă aplicată la frontieră. De exemplu, nu este în regulă să importăm oțel produs în China cu cele mai proaste norme de mediu. Degeaba noi, ca state ale UE, reușim să ne protejăm și să avem un mediu foarte curat. Să nu uită că noi, în UE, înegistrăm doar 9% în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon, cu atât este mai necesar să introducem aceste reguli care îi privesc și pe cei din afara UE. Chiar dacă noi, în interiorul UE, punem noi reguli de mediu, nu este suficient pentru a salva planeta, trebuie să le extindem și asupra altora. Iar acest Mecanism de Ajustare la Frontieră a Emisiilor de Dioxid de Carbon înseamnă o extindere a competenței europene asupra altora."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved