X

Un sistem de calcul pentru emisii

Marian Jean Marinescu, europarlamentar (Photographer: Fred MARVAUX Copyright: European Union 2022 - Source : EP)

În Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară din Parlamentul European (ENVI) se lucrează intens la o propunere pentru un sistem de calcul pentru emisii. Acest regulament este propus pentru a calcula emisiile de către companiile obligate să o facă prin regulament sau cele care vor să o facă benevol.

 

Ce presupune acest lucru? Europarlamentarul Marian Jean Marinescu explică:

 

“Lucrăm în această perioadă în Parlamentul European la un dosar care se cheamă Count Emissions EU, adică un sistem de calcul pentru emisii, un dosar care probabil se va opri în această legislatură.

În Parlament, în acest moment, există companii care calculează emisiile, în special pe cele de dioxid de carbon, pentru a îndeplini cerințele unor regulamente, așa cum este schema de certificate pentru emisii de CO2 -ETS. Pentru că știți că sunt societăți, în special cele producătoare de energie electrică, care trebuie să cumpere certificate echivalente cu cantitatea de emisiile de CO2 pe care le produc.

Acum a ieșit această propunere de regulament de la Comisie pentru a se calcula emisiile de către companiile obligate de regulament sau cele care vor să facă acest lucru benevol. Această propunere va crea o presiune uriașă birocratică asupra companiilor, în special a companiilor mici, a întreprinderilor mici și mijlocii, și va mări prețurile, bineînțeles, în toate domeniile, și va avea o consecință, după opinia multora, economică, negativă.

De ce? Pentru că sunt foarte multe lucruri de făcut cu un final nu foarte concludent. Pentru că, în primul rând, nu se aplică la companiile la ETS, de exemplu, nu se aplică, pentru că se spune că acolo sunt emisii doar de CO2 și global pe un an întreg, dincoace este pe o bucată de transport.

Deci toate companiile care efectuează servicii de transport pe mare, pe uscat, pe cale ferată, pe drum, aerian trebuie să facă acest calcul în conformitate cu un standard internațional. Și acum încep marile probleme. Standardul internațional este bazat pe regula well-to-whell, adică de la puț la roată, nu pe întregul ciclu de viață al vehiculului. Însă rezultatele vor fi foarte contradictorii, pentru că trebuie să existe o bază de date sau mai multe baze de date referitoare la intensitate a emisiilor, la factori. Un regulament extrem de complicat.”

 

 

Categories: Alo, Bruxelles?
X

Headline

You can control the ways in which we improve and personalize your experience. Please choose whether you wish to allow the following:

Privacy Settings