Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice

ANPC: Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, servicii de masă precum şi cele despre modalităţile de plată,

ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice
ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice

, 18.06.2023, 19:23

Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, servicii de masă precum şi cele despre modalităţile de plată, a scris directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, duminică, pe pagina sa de facebook.

Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur.

Agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente; durata pentru care operează oferta turistică.

Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

Referitor la călătorie, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală, scrie oficialul ANPC.

Agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora; tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora, etc.

Făcând referire la contract, directorul general al ANPC transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

Contractul trebuie să mai ofere informaţii şi despre termenele şi modalitatea de plată, solicitările speciale ale turistului şi termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică, etc.

Eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, mai scrie Anghel în postarea sa.

Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor’.

logo MAE (foto www.mae.ro)
Alerte și sfaturi de călătorie vineri, 19 decembrie 2025

Slovenia – Extinderea regimului de verificare şi control la punctele de frontieră terestre cu Ungaria şi Croaţia

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Republica...

Slovenia – Extinderea regimului de verificare şi control la punctele de frontieră terestre cu Ungaria şi Croaţia
logo MAE (foto www.mae.ro)
Alerte și sfaturi de călătorie vineri, 19 decembrie 2025

MAE: Risc ridicat în zona de frontieră dintre Cambodgia şi Thailanda

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români aflați, în tranzit sau care intenționează să călătorească în Regatul...

MAE: Risc ridicat în zona de frontieră dintre Cambodgia şi Thailanda
logo MAE (foto www.mae.ro)
Alerte și sfaturi de călătorie miercuri, 17 decembrie 2025

Republica Bulgaria – deschiderea ambelor sensuri de mers pe Podul Prieteniei Ruse-Giurgiu pentru toate categoriile de vehicule

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunță că, în perioada 18 decembrie 2025, ora 08:00 – 8 ianuarie 2026, ora 08:00, cetățenii români care...

Republica Bulgaria – deschiderea ambelor sensuri de mers pe Podul Prieteniei Ruse-Giurgiu pentru toate categoriile de vehicule
Foto: Anete Lusina / unsplash.com
Alerte și sfaturi de călătorie marți, 16 decembrie 2025

Greve pe aeroporturile europene perturbă traficul aerian în perioada sărbătorilor

Angajații din mai multe aeroporturi europene vor organiza greve în luna decembrie, pentru a protesta față de salariile mici pe care le primesc...

Greve pe aeroporturile europene perturbă traficul aerian în perioada sărbătorilor
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 14 decembrie 2025

Spania – fenomene meteorologice extreme în zonele de litoral din Valencia

Agenția de Stat de Meteorologie (AEMET) din Spania și autoritățile regionale au emis o avertizare meteorologică de cod roșu pentru litoralul de...

Spania – fenomene meteorologice extreme în zonele de litoral din Valencia
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 14 decembrie 2025

Belgia – grevă generală și proteste ale fermierilor

În Belgia, pe 15 decembrie 2025, în regiunea Wallonie-Bruxelles, va avea loc o grevă generală, iar pe 18 decembrie 2025 va avea loc, în...

Belgia – grevă generală și proteste ale fermierilor
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 14 decembrie 2025

Informaţii MAE

Acesta se eliberează de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României cetăţenilor români aflaţi în străinătate care nu mai...

Informaţii MAE
Alerte și sfaturi de călătorie sâmbătă, 13 decembrie 2025

Trafic reluat pe Podul ”Prieteniei” Giurgiu – Ruse

Din 18 decembrie 2025 traficul pe Podul ”Prieteniei” Giurgiu – Ruse va fi restabilit în ambele sensuri, inclusiv pe tronsonul reparat al...

Trafic reluat pe Podul ”Prieteniei” Giurgiu – Ruse

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company