Ursula a avut o nouă întâlnire cu industria auto
Comisia Europeană promite că va reexamina cât mai curând posibil decizia de a interzice din 2035 comercializarea de autovehicule noi cu motoare pe bază de benzină și motorină. Anunțul a fost făcut de șefa executivului comunitar, Ursula von der Leyen, după întâlnirea de zilele trecute de la Bruxelles cu marii producători auto de pe continent.

Mihaela Mihai, 17.09.2025, 10:20
Indiferent de ce ați spune, știți cu toții că viitorul va fi electric. Iar Europa va face parte din acest viitor, a spus în urmă cu o săptămână președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în discursul despre Starea Uniunii.
Industria auto i-a transmis însă că are de suferit de pe urma cererii slabe pentru vehiculele electrice și i-a cerut să îşi regândească obiectivele climatice ambiţioase.
‘Reglementările ar trebui să fie mai pragmatice’, a declarat înaintea discuțiilor de vineri de la Bruxelles Sigrid de Vries, directorul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
Organizaţia apără interesele unui sector care asigură 13 milioane de locuri de muncă şi este responsabil pentru 7 la sută din Produsul Intern Brut european.
Iar cea mai mare preocupare a constructorilor este legată de interzicerea, începând din 2035, a vânzării de autoturisme şi utilitare noi, echipate cu motoare cu combustie internă, adică pe bază de benzină sau motorină.
Decizia luată în martie 2023 a devenit tot mai contestată de producători pe măsură ce s-au confruntat, așa cum am mai spus, cu o scădere a vânzărilor de automobile electrice, dar și cu concurenţa acerbă venită din partea producătorilor chinezi, cu tarifele vamale americane şi cu scăderea profiturilor la nivel mondial.
„Împreună, ne vom asigura că Europa rămâne în avangarda inovației în domeniul auto”, a promis șefa executivului european, într-un mesaj publicat pe rețeaua de socializare X după întâlnirea cu producătorii.
Dar ce înseamnă flexibilitatea promisă? Normele actuale prevăd o revizuire a acestei decizii în cursul anului viitor, însă producătorii au insistat și au obținut un calendar mai accelerat, chiar până la sfârșitul acestui an, în speranța de a obține ajustări.
Cred că Europa ar trebui să aibă propriile ei e-mașini. E de la ecologic – curate, eficiente și ușoare. E de la economic – accesibile pentru oameni. E de la european – construită aici, în Europa, cu lanțuri de aprovizionare europene, a mai afirmat în același discurs despre Starea Uniunii Ursula von der Leyen. Iar concluzia îi aparține tot ei:
Nu putem lăsa China și alte țări să cucerească această piață.