Contemporary Drawing in Romania – 2025
Scemtovici & Benowitz Gallery prezintă a treia ediție a expoziției anuale “Contemporary Drawing in Romania - 2025, DESE/M/NE ale timpului”.
Eugen Cojocariu, 11.11.2025, 15:24
Scemtovici & Benowitz Gallery găzduieşte până pe 30 noiembrie expoziția “Contemporary Drawing in Romania – 2025, DESE/M/NE ale timpului” care încheie a treia ediție a Premiului Art Movements Foundation pentru Desen Contemporan.
Câștigătorii ediției a III-a: Premiul I – Dragoș Burlacu, Premiul al II-lea – Ana-Maria Negrea, Premiul al III-lea – Mihai Ciplea și Premiul Colecționarului – Ioan de Moisa, premiu oferit de Hunor Debreceni, colecționar de artă contemporană.
“Contemporary Drawing in Romania – 2025, DESE/M/NE ale timpului” a reunit artiști din generații diferite, oferind o privire de ansamblu asupra practicii desenului contemporan românesc înțeles ca teritoriu al experimentului, reflecției și al libertății de expresie creativă. Lucrările au fost evaluate de un juriu independent din care au făcut parte: Marilena Preda Sânc, Cătălin Davidescu, Mălina Ionescu, Cătălin Burcea, Dan Vezentan, Andrei Tudoran și Hunor Debreceni.
Dragoș Burlacu este artist vizual care trăiește și lucrează în Bacău. L-am întrebat ce înseamnă pentru el câştigarea Premiului I al concursului.
Ana-Maria Negrea este artistă vizuală activă în domeniile desenului, picturii, fotografiei și ceramicii. Trăiește și lucrează în Elveția. Cum a primit vestea că a câştugat Premiul al II-lea?
Premiul al III-lea a revenit lui Mihai Ciplea, artist vizual, pcadru didactic universitar, care trăiește și lucrează la Baia Mare.
Premiul Colecționarului a fost oferit de Hunor Debreceni artistului vizual Ioan de Moisa, trăiește și lucrează în Cluj-Napoca.
Am întrebat-o pe Raluca Ilaria Demetrescu, curatoare şi artistă vizuală, coordonatoarea proiectului „Contemporary Drawing in Romania”, care sunt concluziile ediţiei 2025 a concursului.
În final, am întrebat-o pe artista plastică şi profesoara universitară Marilena Preda Sânc, membră a juriului, cât de greu a fost de stabilit ierarhia şi ce loc ocupă desenul în formarea unui artist plastic.