Radio România, un nou început
Radioul public are o nouă conducere.
Ştefan Stoica, 27.11.2025, 11:45
Legislativul de la Bucureşti a votat, miercuri, noile conduceri ale Societăţii Române de Radiodifuziune şi Televiziunii Române. Plenul reunit l-a validat pe noul preşedinte director general al Radioului public, Robert Schwartz, jurnalist şi comentator politic, cu peste 30 de ani de experienţă la Deutsche Welle.
Născut în 1956 la Sibiu, a absolvit Germanistica la Universitatea din Bucureşti şi a colaborat, încă din studenţie, cu redacţiile germane ale Radioteleviziunii Române. S-a alăturat Deutsche Welle în 1992 ca redactor de ştiri în Redacţia Centrală, doi ani mai târziu fiind numit redactor şef adjunct al Redacţiei Române. Din 2000 până în 2020 a condus redacţia DW în limba română. În 2012, a primit Ordinul Meritul Cultural în grad de Comandor pentru contribuţia sa la relaţiile româno-germane.
La audieri, Robert Schwartz a propus ca politici pe termen lung dezvoltarea producţiilor de media, redactarea programelor pentru un public mai tânăr şi consolidarea resurselor umane şi redacţionale. Obiectivul nostru, a subliniat el, ar trebui să fie următorul: să fim relevanţi pentru toate generaţiile, iar în acest context, una din direcţii este transformarea digitală. Fără o digitalizare completă, radioul public nu poate rămâne competitiv, a atras atenţia Robert Schwartz. Invitat al emisiunii matinale a postului public, el şi-a adus aminte cu plăcere de colaborarea de debut cu doi oameni de radio remarcabili, Catinca Ralea şi Paul Grigoriu, figuri legendare de la Radio România Internaţional.
Noul director a vorbit, pe de altă parte, despre proiectele sale. Robert Schwartz: “E un lucru extraordinar să ştii că începi într-un post de radio care are peste 23% rating. E fantastic. Şi în urban şi în rural, Radio România Actualităţi stă foarte bine. Reforma va fi o poveste pe care o facem împreună cu Consiliul de Administraţie, cu salariatele şi salariaţii şi, evident, cu sprijinul Parlamentului, pentru că în primul rând avem nevoie de continuarea modernizării Radioului. Aici vorbim despre digitalizare, vorbim însă şi despre valorificarea arhivelor, pentru că Radio România are o arhivă extraordinară. Înseamnă însă şi o predictibilitate a bugetului, pentru că fără un buget predictibil nu poţi să planifici pe termen lung şi trebuie să sari de la an la an, de la lună la lună, chiar uneori de la zi la zi, ca să-ţi faci proiectele care sunt în slujba ascultătoarelor şi ascultătorilor. Deci, digitalizare, transparenţă în continuare. Eu mi-am căutat şi mi-am găsit un motto şi acest motto ne învăluie cred şi sper pe toţi: inovaţie, transparenţă şi încredere”.
Noul director general a mărturisit că-şi doreşte ca Radio România să rămână în memoria societăţii ca o ancoră, cu informaţii verificate şi verificabile, ca un pilon al credibilităţii încă o sută de ani de acum încolo.