Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Aglomeraţie la Nădlac II / UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare

Coloane de camioane sunt formate, joi, în principalele puncte de trecere a frontierei cu Ungaria, atât pe sensul de intrare, cât şi pe ieşire din România, la Nădlac II pe lângă traficul intens fiind şi o problemă legată de insuficienţa poliţiştilor ungari

Aglomeraţie la Nădlac II / UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare
Aglomeraţie la Nădlac II / UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare

, 09.12.2021, 13:40

Coloane de camioane sunt formate, joi, în principalele puncte de trecere a frontierei cu Ungaria, atât pe sensul de intrare, cât şi pe ieşire din România, la Nădlac II pe lângă traficul intens fiind şi o problemă legată de insuficienţa poliţiştilor ungari, informează Agerpres.

Conform sursei citate, pe aplicaţiei online de monitorizare a traficului la frontiere, la Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II se aştepată în coloană cel puţin 220 de minute pentru a se intra în România.

Pentru traficul greu sunt deschise doar două artere, pentru că sunt insuficienţi poliţişti de frontieră ungari la posturi. ‘Lipsă personal autorităţi de frontieră maghiare; număr mare de vehicule prezente la verificările de frontieră pe ambele sensuri; intrarea în uz a noului sistem informatic aparţinând autorităţilor maghiare’, sunt motivele formării de coloane de camioane, precizează site-ul Poliţiei de Frontieră.

Poliţia de Frontieră menţionează un timp de aşteptare pentru traficul greu, la ieşirea din România, de 150 de minute, la Nădlac II, unde sunt deschise doar două artere de control.

La Vărşand, se aşteaptă aproape patru ore pe cele trei artere de ieşire din ţară destinate traficului greu, în timp ce în judeţul Bihor, la Borş I şi Borş II, se aşteaptă 150 – 160 de minute.

În Satu Mare, la PTF Petea, timpul de aşteptare ajunge la 180 de minute.

La intrarea în România prin PTF Nădlac I se aşteaptă cel puţin 80 de minute, în timp ce la Borş I, Borş II şi Petea timpii de aşteptare sunt de aproximativ 40 de minute.

Poliţia de Frontieră precizează că nu sunt probleme în cazul traficului uşor sau turistic, conform Agerpres.

UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar și cu Bulgaria, se precizează într-un comunicat de presă remis joi de asociaţia patronală.

Potrivit sursei citate, la punctele de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria se înregistrează, constant, timpi de aşteptare foarte mari pentru şoferii profesionişti, fapt care afectează şi perturbă serios operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.

Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare si a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borș, Petea – cu 14 km de cozi și timpi de așteptare de 12 ore și mai mult.

Situația este similară și în celelalte puncte de trecere ale frontierei, de la Calafat și Giurgiu, unde se înregistrează timpi ridicați de așteptare pe arterele de circulație destinate traficului de autocamioane.

UNTRR consideră că prin apartenența României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei., precizează UNTRR.

Totodată, reprezentanţii asociaţiei patronale doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părţii ungare, ‘care nu fac decât să coboare România pe lista opţiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria’ şi unde volumul investiţiilor străine directe anual a fost şi este de două până la patru ori mai mare decât în România.

În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulți bani per capital în aceeași perioadă.

Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE, nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc., atrag atenţia transportatorii.

Astfel, UNTRR solicită autorităţilor române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spaţiul Schengen, ‘pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă’.

Logo MAE
Alerte și sfaturi de călătorie sâmbătă, 03 mai 2025

Franța: Grevă de o săptămână anunțată de sindicatele căilor ferate

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Franța că...

Franța: Grevă de o săptămână anunțată de sindicatele căilor ferate
vama-giurgiu

Podul Giurgiu-Ruse: coadă de mașini de 4 km

În contextul minivacanței prilejuite de Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, traficul rutier pe sensul către Bulgaria se desfășoară...

Podul Giurgiu-Ruse: coadă de mașini de 4 km
Logo MAE

Grecia – Grevă în transportul public

Joi, 1 mai 2025, în Grecia are loc o grevă în transportul public, informează Ministerul Afacerilor Externe (MAE) de la Bucureşti. Toate navele...

Grecia – Grevă în transportul public
Logo MAE

Ungaria – Restricții de circulație pentru camioanele de mare tonaj

Ministerul Construcțiilor și Transportului ungar (MCT) a informat despre restricțiile de circulație pentru camioanele de mare tonaj (peste 7,5t)...

Ungaria – Restricții de circulație pentru camioanele de mare tonaj
Alerte și sfaturi de călătorie miercuri, 30 aprilie 2025

Restricţii de circulaţie în minivanaţa de 1 Mai

Începând cu 30 aprilie 2025, ora 16:00, vehiculele de mare tonaj nu mai pot circula pe principalele artere rutiere către litoral și munte....

Restricţii de circulaţie în minivanaţa de 1 Mai
Alerte și sfaturi de călătorie miercuri, 30 aprilie 2025

MAE: Atenționare pentru românii care călătoresc în Bulgaria – restricții de circulație la Podul Giurgiu-Ruse

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care intenționează să călătorească în Bulgaria sau să tranziteze acest...

MAE: Atenționare pentru românii care călătoresc în Bulgaria – restricții de circulație la Podul Giurgiu-Ruse
Alerte și sfaturi de călătorie luni, 28 aprilie 2025

Informaţii de călătorie: Regatul Belgiei – Perturbări ale transportului public ca urmare a unei greve naționale

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Regatul Belgiei...

Informaţii de călătorie: Regatul Belgiei – Perturbări ale transportului public ca urmare a unei greve naționale
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 27 aprilie 2025

CFR Călători a suplimentat trenurile spre litoral

CFR Călători a suplimentat pentru săptămâna care vine, legăturile spre Constanța și stațiunile de pe litoral până la Mangalia, cu trenuri...

CFR Călători a suplimentat trenurile spre litoral

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company