Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Problemele infrastructurii româneşti

Situaţia infrastructurii de transport a României impune măsuri rapide şi de anvergură.

Problemele infrastructurii româneşti
Problemele infrastructurii româneşti

, 13.05.2019, 11:50

Actualul
ministru român al Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis, la preluarea
mandatului, la finele lunii februarie, că va petrece mai mult timp pe
şantierele de infrastructură rutieră din ţară, decât în comodul său birou din
Bucureşti. Iar presa relatează constant despre vizitele sale ‘în teritoriu’. Duminică, ministrul a verificat în ce stadiu se
află lucrările de reparaţie de la kilometrul 36 al autostrăzii A1, care leagă Bucureştiul
de oraşul Piteşti, din sudul ţării: Dumneavoastră vedeţi
ce trafic e aici? La ora trei o să fie blocat totul. Vă convine să ne claxoneze
tot timpul şoferii, să ne claxoneze românii? Contractul e semnat din noiembrie,
s-a început decopertarea în aprilie. Nu se poate aşa ceva! Aveţi 24 de ore să
stabiliţi soluţii aici. În 30 de zile vreau să văd lucrarea terminată.

Anterior,
vineri, ministrul Transporturilor a fost în vizită în judeţul Satu Mare, din
nord-vestul României, pentru a vizita şantierul de lucru al şoselei de ocolire
a municipiului reşedinţă de judeţ omonim, pentru ca, apoi, sâmbătă să se deplaseze în Sălaj, în centru: Vreau să văd rezultate, vreau să stau
pe şantiere deschise, vreau să deschidem cât mai multe şantiere în toată ţara
şi, acolo unde s-a promis şi nu s-a făcut sau nu se va respecta termenul,
directorii răspund cu funcţia
.

Toată lumea ştie la perfecţie teoria -
fără o infrastructură corespunzătoare,
între altele, numărul accidentelor rutiere nu va scădea, iar timpul petrecut în
trafic nu se va micşora. În fiecare zi, în România, cinci oameni mor în
accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse anual pe șosele,
aproape 2.000 de victime își pierd viața. Siguranța rutieră plasează România pe
ultimul loc în Uniunea Europeană.
Or, la 30 de ani de la Revoluţia anticomunistă şi la 12 de când ţara este
membră a blocului comunitar, nici măcar o singură autostradă nu traversează
munții Carpaţi. La sfârșitul lui 2018, România avea doar aproximativ 800
kilometri de autostradă, din care circa 100 oricum moşteniţi din perioada
dictatorului Nicolae Ceauşescu. Nici una, însă, dinspre centru către sud, nici
dinspre centru către estul ţării.

Cele câteva sectoare de autostradă construite
până acum fac mai degrabă legătura cu străinătatea, decât să le permită transilvănenilor,
de pildă, să ajungă mai repede la București sau să le simplifice drumul spre
vacanța pe litoralul la Marea Neagră. Doar drumuri cu două benzi care
traversează la fiecare 10 kilometri o localitate – cu limitări de viteză,
bicicliști nesemnalizați corespunzător, tractoare, căruțe trase de cai,
șantiere, obstacole și nenumărate gropi nesemnalizate. Astfel că, un drum de
aproximativ 350 de kilometri poate dura până la şase ore. În Parlament sunt
legi care obligă statul să lucreze cu prioritate la aceste proiecte. Uniunea
Europeană aproape că se roagă de autoritățile de la București să absoarbă bani
pentru construcția șoselelor de mare viteză. Și, cu toate acestea, lucrurile se
mișcă foarte greu. Dacă la teorie se pricep toţi, se pare că practica îi omoară!
Pe lângă indolenţa celor care s-au perindat, de-a lungul anilor, la Putere,
birocraţia a fost una din piedici, dar şi alegerea unor constructori, inclusiv
străini, al căror scop principal a fost să-şi umfle conturile.

NATO - Industry forum (sursă foto: presidency.ro)
În actualitate vineri, 07 noiembrie 2025

Reînarmarea, o necesitate

Secretarul general al Alianţei Nord-Atlantice, olandezul Mark Rutte, şi preşedintele roman Nicuşor Dan au participat la Forumul NATO pentru...

Reînarmarea, o necesitate
Ursi pe Transfagarasan (foto :Mariana Chirita RRI)
În actualitate vineri, 07 noiembrie 2025

Măsuri mai dure împotriva urşilor agresivi

Urșii periculoși sunt, din nou, în atenția autorităților de la București, după ce, în ultimii ani, aceștia au ucis sau au desfigurat oameni...

Măsuri mai dure împotriva urşilor agresivi
Secretarul General al NATO, Mark Rutte şi preşedintele României, Nicuşor Dan
În actualitate joi, 06 noiembrie 2025

NATO susţine România

Secretarul general al Alianţei Nord Atlantice, Mark Rutte, a făcut prima sa vizită în România de la preluarea funcţiei. Întâmplător sau nu,...

NATO susţine România
Catedrala Naţională
În actualitate joi, 06 noiembrie 2025

Încheierea pelerinajului la Catedrala Naţională

Perioada de închinare a credincioşilor în Altarul Catedralei Naţionale din Capitală s-a încheiat la miezul nopţii de miercuri spre joi, după...

Încheierea pelerinajului la Catedrala Naţională
În actualitate miercuri, 05 noiembrie 2025

Teme în suspensie

Controversate și spinoase, problema reformei administrației publice sau a celei a pensiilor speciale ale magistraților, cel puțin după câte...

Teme în suspensie
În actualitate miercuri, 05 noiembrie 2025

Pachetul de extindere 2025

Comisia Europeană a adoptat, marți, la Bruxelles, Pachetul anual privind extinderea blocului comunitar. Acesta conţine rapoartele de evaluare...

Pachetul de extindere 2025
În actualitate marți, 04 noiembrie 2025

Investiţie Rheinmetall în România

În România se va construi cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniţie din lume, după ce Guvernul a semnat un acord cu gigantul...

Investiţie Rheinmetall în România
În actualitate marți, 04 noiembrie 2025

Câți membri va avea Parlamentul României?

Senatul de la București a adoptat, în mod tacit și fără dezbateri, proiectul de lege iniţiat de USR (la guvernare alături de PSD, PNL și...

Câți membri va avea Parlamentul României?

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company