Mai multe agenţii se angajează să ramburseze în termen de 14 zile zborurile anulate
Două mari agenţii de voiaj online s-au angajat, după un dialog cu Comisia Europeană, să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor și să se asigure că aceştia primesc rambursarea biletelor în termen de 14 zile, în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană.

Mira Gomboș, 04.08.2025, 10:37
Expedia şi Lasminute.com vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenția de voiaj online le primește, la rândul său, rezultând un termen de maximum 14 zile pentru pasageri.
Datele de contact ale agențiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon și adresele de e-mail, vor fi furnizate prin intermediul secțiunilor de asistență sau „contactați-ne” de pe site-urile lor web, astfel încât consumatorii să poată intra cu ușurință în legătură cu acestea.
De asemenea, consumatorii vor fi informați în mod clar cu privire la drepturile lor legale la redirecționare sau rambursare în cazurile în care compania aeriană își anulează zborurile.
Consumatorii vor afla care sunt consecințele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea în cazul unei perturbări a zborului (de exemplu, atunci când se anulează doar un segment al unei călătorii, este posibil ca cel de-al doilea segment să trebuiască să fie plătit în cazul în care nu există nicio legătură între zborurile care constituie călătoria).
Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt deja conforme.
Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza dacă Expedia și Lastminute.com au pus în aplicare în mod corect angajamentele până la termenul convenit.
În temeiul drepturilor pasagerilor din UE, companiile aeriene care anulează un zbor trebuie să ramburseze biletele în termen de 7 zile de la data la care pasagerul a optat pentru rambursarea zborului. Cu toate acestea, biletele de avion pot fi cumpărate și printr-un intermediar (o „agenție de voiaj online”). Angajamentele din 2023 la care Expedia și Lastminute.com s-au înscris oferă claritate pentru astfel de cazuri: consumatorii vor primi rambursarea în termen de maximum 14 zile. Acest pas contribuie, de asemenea, la crearea unor condiții de concurență echitabile în sectorul transportului aerian de călători, menționează Comisia Europeană.