Următorul program Europa Creativă are nevoie de un buget mai mare, în raport cu amploarea sectorului
Bugetul pentru Europa Creativă este relativ limitat comparativ cu amploarea sectorului. De exemplu, în cazul sectorului audiovizual, care primește cea mai mare sumă din bugetul programului, vorbim de 0,1% din mărimea sectorului, potrivit datelor Raportului de monitorizare Europa Creativă 2019, publicat zilele trecute.
Luana Pleşea, 05.09.2020, 19:20
Ratele de succes, ratele de selecție sunt în continuare destul de scăzute … pentru că este o cerere foarte mare din partea sectorului cultural. Finanțarea nu acoperă tot ce și-ar dori să facă organizațiile culturale. Sunt foarte multe proiecte de bună calitate, potrivit raportului, care nu au putut fi finanțate pentru că nu a existat suficient buget pentru ele. Prin urmare, programul ar putea avea un impact mai mare în viitor dacă s-ar putea baza pe un buget. Statisticile arată că cei mai mulți bani s-au dus la organizațiile mici și foarte mici. Inițial a fost propusă o creștere destul de mare (a bugetului pentru Europa Creativă 2021-2027). Acum vorbim chiar de o scădere față de bugetul inițial. (Bianca Floarea, Biroul Europa Creativă România, coordonator subprogramul Cultura)
În perioada 2021-2027, un program nou îl va urma pe cel actual care se va încheia în 2020. Raportul prezintă elementele cheie care vor stabili viitorul program Europa Creativă pentru a face față provocărilor fără precedent, cum ar fi concurența internațională, tranziția digitală și criza Covid. Răspunzând la efectele coronavirusului, Comisia Europeană a sugerat că sectoarele culturale și creative ar trebui să devină o parte esențială a planului de redresare pentru Europa propus la 27 mai 2020, identificând sectorul drept unul dintre cele 14 ecosisteme prioritare.